مجلس نمایندگان ده عضو کمیسیون مشترک را انتخاب کرد  

مجلس نمایندگان امروز دوشنبه ده عضو کمیسیون مشترک شورای ملی را که وظیفه دارد فرمان تقنینی رییس جمهور را در مورد انتخابات بررسی کند معرفی کرد.

eedcvbnm

نمایندگانی که در این کمیسیون معرفی شده اند، قدرت الله ذکی، صدیق احمدعثمانی، ناجیه بابه‌کرخیل، عبدالقادر زازی، نثار احمد غوریانی، عبیدالله بارکزی، صالح محمد صالح، کبرا مصطفوی، حاجی محمد هاشم و محمد سرورعثمانی فراهی می‌باشند.

محمد عبده یکی از نمایندگان مجلس، انتقاد کرده که ظاهر قدیر معاون اول مجلس که ریاست جلسه امروز را پیش برده، در فهرست اعضای معرفی شده دست برد زده و نمایندگانی که برای عضویت در کمیسیون مشترک معرفی شده اند را اعلام نکرده است. اما این انتقاد از سوی ظاهر قدیر رد شده است.

مجلس نمایندگان درحالی امروز موفق شد که ده عضو کمیسیون مشترک بررسی فرمان تقنینی رییس جمهور را معرفی کند که مجلس سنا هفته گذشته ده عضو دیگر این کمیسیون را گزینش و معرفی کرده بود.

این کمیسیون دو روز فرصت دارد که در مورد فرمان تقنینی رییس جمهور تصمیم بگیرد.

درصورتی که این کمیسیون فرمان تقینی رییس جمهور را تایید کند بعد از توشیح رییس جمهور، به قانون تبدیل می‌شود.

اما در صورتی این فرمان در این کمیسیون تایید نشود. مطابق حُکم ماده 100 قانون اساسی این فرمان رد شده محسوب شده و مجلس نمایندگان صلاحیت دارد که در جلسه عمومی آن را به رای گیری بگذارد و درصورتی که دوسوم اعضای این مجلس آن را تایید کنند بدون ارایه به مجلس سنا، حثیت قانونی می‌یابد.

مطالب مرتبط