کابینه پیشنهاد ساخت منار «یادگاری» و روز «حمایت از کودکان آسیب پذیر » را تایید کرد

جلسه کابینه دو پیشنهاد، از وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت اطلاعات و فرهنگ را مبنی بر نام گذاری « روز حمایت از کودکان آسیب پذیر، یتیم و بی‌سرپرست» و ساخته شدن منار «یادگاری» به منظور ارج گذاری از کارنامه خبرنگاران که در شهرکابل ساخته خواهد شد را تایید کرده است.

کابینه

دفتر ریاست جمهوری خبرداده است کابینه  پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی را که یک روز در سال به عنوان « روز حمایت از کودکان آسیب پذیر، یتیم و بی‌سرپرست» نام‌گذاری شود و پیشنهاد وزارت اطلاعات و فرهنگ مبنی بر ساخته شدن منار «یادگاری» را که برای گرامی داشت از کارنامه خبرنگاران در میدان برکی برک شهر کابل ساخته خواهد شد را تایید کرده است.

در خبرنامه گفته شده که اعضای کابینه پانزدهم ماه رمضان را به عنوان روز نام‌گذاری «حمایت از کودکان آسیب پذیر، بی‌سرپرست  و یتیم» موافقت کرده اند.

همچنان در این جلسه در مورد تاسیس صندوق حمایت از کودکان آسیب پذیر بحث شده است و به وزارت‌های کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین و وزارت عدلیه وظیفه داده شده که بُعد حقوقی تاسیس این صندوق را بررسی نمایند و طرح آن را برای تاییدی به جلسه بعدی تقدیم کنند.

کابینه حکومت درحالی ( پانزدهم رمضان) را به عنوان «روز حمایت از کودکان آسیب پذیر، یتیم و بی سرپرست» نام‌گذاری کرده است که تقویم رسمی کشور هجری شمسی می‌باشد نه هجری قمری.

مطالب مرتبط