پارلمان انگلیس از عربستان سعودی خواست،جلو حمایت داعش را از میان شهروانش بگیرد

کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس از عربستان خواسته است تا با وضع قوانین جدی، جلوی حمایت مالی شهروندان این کشور از گروه تروریستی داعش را بگیرند.

13706296_1030758500365109_611760919_n

بر اساس گزارش گاردین، کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس گفته است که گروه داعش با شکست‌هایی که در عراق و سوریه مواجه شده است در یأس و ناامیدی به سر می‌برد و به دنبال یک پشتیبان قوی می‌گردد، اما شهروندان عربستان سعودی با این‌که می‌دانند این گروه در لیست سیاه سازمان‌های تروریستی قرار دارد، باز هم به حمایت خود از این گروه ادامه می‌دهد. دولت عربستان هم هیچ قانونی را تا به حال برای جرم پنداشتن این کمک‌ها به گروه داعش وضع نکرده است.

 توبیاس ایلوود، وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس گفته است که خاندان سلطنتی عربستان و شاهزاده‌های ثروتمند این کشور که پُست‌های بلندی را نیز در خاندان سلطنتی دارند از گروه داعش حمایت می‌کنند، اما مشکل این‌جاست که به بسیار دشواری می‌شود فهمید که آنها از چه چیزی حمایت می‌کنند و از چه چیزی حمایت نمی‌کنند.

وی افزود است که هدف ما متوقف کردن حمایت مالی از داعش است.

در همین حال مرکز تحقیقات خاور دور واشنگتن،در ماه مارچ گذشته هشدار داد که دولت‌هایی در منطقه خلیج فارس و خارج از آن هستند که گروه تروریستی و تندرو را حمایت می‌کنند و از حمایت آنها هیچ بیمی هم ندارند.

مطالب مرتبط