حامد کرزی: اشرف غنی و عبدالله میراث دار حکومت من هستند

حامدکرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان در واکنش به انتقادات گسترده مبنی بر میراث ماندن فساد در افغانستان، گفته است که غنی و عبدالله میراث حکومت او هستند و از افراد بلند پایه حکومتش بوده اند.

به گفته او، غنی و عبدالله از اراکین بلندپایه کابینه او هستند و نباید نسبت به عملکرد حکومت دوره اش، انتقاد کنند.

140923072217_karzai_goodbye_624x351_afp

آقای کرزی درحالی این اظهارات را در گفتگو با لوس آنجلس تایمز بیان کرده که مقامات حکومت وحدت ملی، بارها گفته اند که فساد گسترده در افغانستان از دوره کرزی باقی مانده است.

آنان درحالی از فساد گسترده در حکومت وحدت ملی سخن می زنند و بار آن را بردوش کرزی می اندازند که دوسیه های فساد در دوسال گذشته، نیز سنگین به نظر می رسد.

حجم فسادگسترده در حکومت کنونی از ادارات دولتی گرفته تا قراردادهای مربوط به نهادهای دولتی بشیتر به نزدیکان رییس جمهوری و ریاست اجراییه داده شده است.

با این حال، سخنگویان حکومت وحدت ملی همواره گفته اند که حکومت وحدت ملی، عزم جدی برای مبارزه با فساد اداری دارند اما، تیم کرزی مانع این کار می شوند.

اشرف غنی احمدزی، در کابینه کرزی وزیر مالیه و نیز رییس پروسه انتقال بوده است.

عبدالله عبدالله نیز وزیر خارجه کابینه کرزی بوده است که براساس ادعای مقامات امریکایی، خود از طرف‌داران جدی به قدرت رسیدن کرزی است.

با این حال، حامدکرزی باردیگر بر طبل مخالفت با سیاست های امریکا کوبیده و گفته است که امریکا و ناتو، با بمباران خانه های غیر نظامیان، پیروز نمی شوند.

او گفته است که شورشیان در قریه های افغانستان نیستند و قربانی این حملات تنها غیر نظامیان هستند.

مطالب مرتبط