نگرانی از افزایش خشونت با خبر نگاران

نجیب‌الله شریفی، رییس کمیته مصونیت از خبرنگاران کشور، امروز دوشنبه در نشست خبری اعلام کرده که کشته‌شدن 10  خبرنگار در شش ماه  نخست سال 2016  میلادی، این سال را به خشونت‌بارترین سال برای خبرنگاران تبدیل کرده است.

13664776_261239710920470_498420004_n

او گفت  در جریان  شش ماه  نخست سال جاری میلادی 54 مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده که حکومت افغانستان مسئول بیشترین خشونت‌ها می‌باشد. طالبان نیز با کشتن 9 خبرنگار در رتبه دوم قرار دارد.

آقای شریفی افزود گروه طالبان خبرنگاران را همواره هدف قرار داده که این خشونت‌ها نگرانی جدی خبرنگاران را به دنبال داشته و از موارد جدی خشونت علیه خبرنگاران افغان به شمار می‌رود.

به گفته شریفی افزایش خشونت علیه خبرنگاران به‌خصوص خبرنگاران زن از جمله مشکلات جدی‌ای بوده که کار رسانه‌ای را تنها محدود به شهرهای بزرگ کشور نموده است.

رییس مصئونیت از خبرنگاران کشور علاوه کرد که باید به نیروهای امنیتی کشور طرز برخورد با خبرنگاران، آموزش داده شود تا میزان آمار خشونت علیه خبرنگاران کاهش بیابد.

شریفی علاوه کرده که طالبان مسئولیت اکثریت حملات علیه خبرنگاران را به عهده گرفته‌اند.

طالبان مسئولیت حمله برکاروان موتر حامل خبرنگاران شبکه طلوع را که در آن 7 تن از کارمندان این شبکه کشته شده بودند را به عهده گرفته بودند.

همچنان این گروه سه خبرنگار دیگر را در هلمند و ننگرهار نیز کشته‌اند.

مطالب مرتبط