اشرف غنی: توجه جهان برای مبارزه با تروریزم متمرکز شده است

محمد اشرف غنی پس از برگشت خویش از نشست وارسا امروز در مورد دستاورد این سفر خویش کنفرانس خبری دایر کرده و  گفته است یکی از دست آورها این بوده که محراق توجه‌ای جهان برای مبارزه با تروریزم جلب شده است.

47dc82dc3f258d418e2d0c5b620387ec_XL

نشست وارسا به روز جمعه و شنبه در شهر وارسا پایتخت لهستان برگزار شده بود.

در این نشست اشرف غنی و عبدالله و با یک هیات دولتی شرکت کرده بودند.

سران ناتو در این  نشست ماموریت نیروهای قاطع را تمدید کردند و نیز وعده دادند تا 2020 کمک‌هایش را به نیروهای امینتی افغانستان ادامه می‌دهند.

اشرف غنی امروز در این کنفرانس از این تعهدات یاد آوری کرده و گفته است با دست پر به کشور برگشته است.

رییس جمهور امروز در کنفرانس خبری خویش همچنان اظهار داشته است که از دست‌های کنفرانس وارسا یکی این بوده است که محراق توجه جهان برای مبارزه با تروریزم که یکی از خواست‌های افغانستان بوده جلب شده است.

در این کنفرانس خبری رییس جمهور ضمنی گفته است به جز از یک کشور [پاکستان] حمایت  جهان اسلام و جامعه جهانی برای مبارزه با تروریزم شکل گرفته است.

رییس جمهور از تلاش‌های افغانستان در زمینه‌ی صلح اشاره کرده و گفته است تلاش‌های را که در جریان نشست‌های چهارجانبه صلح دنبال کرده ایم نیت و هدف افغانستان را به جامعه جهانی روشن کرده است.

اشرف غنی در باره سیاست پاکستان در مورد صلح گفته است که پاکستان در جریان دو سال اخیر حرف‌های خوبی گفته است و اما تاکنون عمل نکرده و ما منتظر آن هستیم.

مطالب مرتبط