دست‌کم ۷ پلیس در شهر دالاس امریکا توسط افراد ناشناس کشته شدند

روز جمعه ۱۸ سرطان ۱۳۹۵در جریان اعتراضات سیاه پوستان در دالاس تیراندازی‌هایی رخ داد که منجر به کشته شدن ۷ پلیس و زخمی شدن چند تان دیگر شان شد.

دستکم ۷ پلیس در شهر دالاس امریکا توسط افراد ناشناس کشته شدند
دستکم ۷ پلیس در شهر دالاس امریکا توسط افراد ناشناس کشته شدند

به گزارش افق مقام های پلیس امریکا ضمن تایید این خبر گفته اند در جریان تظاهرات اعتراضی در نیویورک  نیز چند نفر بازداشت شده‌اند.

 در پی کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست دیگر به دست یکی از افراد پلیس در مینه‌سوتا، اعتراضات با تشنج همراه شده که به تیراندازی و کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست در لوئیزیانا با عتراض گسترده مردم روبرو گریده است.

خاطر نشان باید کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به تیراندازی‌های اخیر پلیس واکنش نشان داده است. او پس از ورود به وراسا برای شرکت در نشست «ناتو» در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت «وقتی وقایعی مانند این اتفاق می‌افتد، گروه بزرگی از شهروندان ما این‌طور فکر خواهند کرد که به خاطر رنگ پوستشان، رفتار متفاوتی با آنها می‌شود.

و این موضوع دردناک است. این موضوع باید همه ما را نگران کند. این مسئله سیاه، یا مسئله هیسپانیک (اشاره به لاتین‌تبارها) نیست. این مسئله آمریکاست. هر انسان منصفی باید نگران شود».

دیوید براون، رئیس‌پلیس دالاس گفته‌است افسران کشته‌شده پلیس از طرف دو تک‌تیرانداز هدف قرار گرفته‌اند. در مجموع به ۱۱ تن از نیروهای پلیس این شهر تیراندازی شده‌است.

پلیس دالاس ساعاتی بعد اعلام کرده است که یکی از مظنونان به تیراندازی به سوی پلیس بازداشت شده، در عین حال گفته شده فرد دیگری نیز خود را تسلیم کرده‌است.

مقام های لوی سارنوالی امریکا امر تحقیق گسترده در هردو مورد کشته شدن دو سیاه پوست توسط پلیس را صادر کرده است.

مطالب مرتبط