غنی و عبدالله برای اشتراک در نشست وارسا عازم پولند شدند

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور همراه با عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور برای شرکت در کنفرانس  سران ناتو (وارسا) کابل را به مقصد پولند ترک کردند. ghhnkia

گفته می‌شود که مسئله افغانستان یکی از مسایل عمدۀ مورد بحث در نشست ناتو خواهد بود.

به گزارش افق ٬ ارگ ریاست جمهوری کشور با نشر خبر نامه ای از سفر دو مقام عالی رتبه کشور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای شرکت در اجلاس وارسا خبر داده است. در این خبرنامه آمده‌است که آقای غنی در این اجلاس سخنرانی می‌کند و دیگاه حکومت افغانستان را در رابطه به مسایل مختلف از جمله در بخش مبارزه با تروریزم بیان خواهد کرد.

قرار است رئیس جمهور اشرف غنی در حاشیۀ نشست سران ناتو با برخی از رهبران و مقام‌های ارشد کشورهای عضو این پیمان از جمله باراک اوباما به طور جداگانه ملاقات خواهد نمود.

کارشناسان سیاسی کشور می گویند حکومت افغانستان به تازه‌گی گفت شش در خواست را در نشست سران ناتو مطرح خواهد کرد.

محمد موسی نوری از امریکا با افق دراین مورد می گوید که ادامه حمایت مالی از نیروهای افغان و آموزش و تجهیز این نیروها از مواردی اند که از سوی هیئت افغان در این اجلاس ارائه خواهد شد.

همچنان اداره ریاست اجرائیه کشور می‌گوید که کشورهای عضو ناتو در نشست وارسا در راستای ادامه کمک‌های نظامی‌شان به نیروهای افغان الی سال ۲۰۲۰ تصمیم می‎گیرند.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه اولین روز عید فطر و در آستانه برگزاری کنفرانس سران ناتو اعلان کرد که امریکا تعداد عساکر خود در افغانستان   ۸۴۰۰ نفر را تا سال ۲۰۱۷ خفظ خواهند کرد.

امریکا اکنون ۹۸۰۰ عسکر در افغانستان دارد.

مطالب مرتبط