عامل انفجار در شهر جده عربستان یک تبعه پاکستانی مقیم این کشور بوده است

وزارت داخله عربستان سعودی پس از تحقیقات از حمله انتحاری دیروز در  شهرجده این کشور اعلام کرده که تحقیقات نشان داده که انتحار کننده تبعه پاکستانی مقیم در عربستان سعودی بوده است.

18e4fc9a-5ddb-452d-987d-c56662c96211_4x3_690x515

به نقل از سایت العربیه سخنگوی وزارت داخله عربستان سعودی گفته است عامل انتحاری که به روز یک شنبه 13 سرطان/ _ 28 رمضان در پارکنیگ شفاخانه سلیمان الفقیه در جده، پس از تلاش نیروهای امنیتی برای دستگیر او خود را منفجر کرده است عبدالله گلزار خان تبعه پاکستانی بوده که همراه با همسر ، پدر و مادر خویش 12 سال پیش به عربستان سعودی آمده بوده اند.

وزارت داخله عربستان همچنان گفته است از بررسی موادهای انفجاری به جا مانده از این انتحار کننده، معلوم شده که انفجار ناشی کمربند انفجاری بوده که این فرد آن را منفجر کرده است.

این انتحار کننده دیروز خود را در شهر جده در نزدیکی سفارت آمریکا منفجر کرده  و از اثر آن خود این انتحار کننده و دو پولیس عربستان سعودی کشته شده‌اند.

پس از این حمله شام روز گذشته نیز سه حمله انفجاری یکی درنزدیکی مسجد النبی در شهر مدینه و دو انفجار دیگر در شهر قطیف در شرق این کشور رخ داده است که گفته شده در انفجاری در نزدیک مسجد النبی چهار نظامی عربستان جان باخته است.

مطالب مرتبط