قرار داد ساخت شش کارخانه صنعتی میان حکومت و یک شرکت خصوصی امضا شد

قرارداد ساخت شش کارخانه‌ی صنعتی به ارزش 350 میلیون دالر امریکایی میان دولت و شرکت بین المللی الکوزی گروپ در ارگ ریاست جمهوری امضا شد.

13595807_270285950007486_2130467973_n

بر اساس خبر نامه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، این قرار داد در حضور اشرف غنی رئیس جمهوری، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و شماری از اعضای کابینه به امضا رسیده است.

بر اساس خبرنامه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور گفته است: بنابر درخواست شرکت الکوزی، موافقت کابینه و مجلس نمایندگان افغانستان، امروز قرارداد اعطای ۱۴۴ جریب زمین میان نمایندگان اداره‌های مستقل اراضی، هوانوردی ملکی و عبدالرحمن الکوزی، رئیس شرکت الکوزی به امضا رسیده است.

گفته می‌شود شرکت بین المللی الکوزی متعهد شده است که مبلغ 350 میلیون دالر را برای تاسیس کارخانه‌های صنعتی مانند چاپ‌خانه، تولید دستمال کاغذی، کارتن سازی و تولید مواد خوارکی در افغانستان سرمایه گذاری نماید.

وزیر مالیه کشور گفته است با تاسیس این کارخانه‌ها برای 2 هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم زمینه‌کار مساعد می‌شود.

در همین حال اکلیل حکیمی وزیر مالیه گفته است که این شرکت متعهد شده تا برای اداره هوانوردی افغانستان، یک اکادمی‌آموزشی را به ارزش ۵ میلیون دلار بسازد.

مطالب مرتبط