اشرف غنی به سناتوران امریکایی: پاکستان برای جلب اعتماد برضد شبکه حقانی اقدام کند

تعدادی از سناتوران امریکایی دیروز با محمد اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده و از تغییر دیدگاه پاکستان یاد آوری کرده اند و رییس جمهور تاکید کرده که پاکستان برای اعتماد سازی افغانستان باید علیه شبکه حقانی  اقدام کند.

ملاقات با هیات سنای امریکا 14سرطان 1395 (2)

 درخبرنامه‌ای دفتر ریاست جمهوری گفته شده، این ملاقات پس از چاشت دیروز در ارگ ریاست جمهوری انجام شده است.

سناتورانی که با رییس جمهور غنی دیدار کرده شامل جان مکین، لنزی گراهام، جو دانلی و بین سیسی بوده اند آنها دو روز پیش در پاکستان سفر کرده بودند و با مقام‌های آن کشور در مورد مبارزه با تروزیزم گفتگو کردند و دیروز با مقام‌های پاکستانی در وزیرستان شمالی رفتند و  در آنجا تاکید کرده بود که باید همکاری اسلام آباد با امریکا در امر مبارزه با تروزیم بیشتر شود.

این هیات مجلس سنای امریکا دیروز به خاطر جلب همکاری بیشتر میان افغانستان و پاکستان با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور دیدار کرده است.

در خبرنامه ریاست جمهوری گفت شده است سناتوران امریکایی از مبارزه نیروهای امنیتی برای تامین امنیت و مبارزه با هراس افگنی قدر دانی نموده است.

آنها به رییس جمهور غنی گفته اند که رهبران نظامی و ملکی پاکستان تغییر نگاه جهان را نسبت به پاکستان درک کرده اند و می‌خواهد فرصتی برای این کشور داده شود که مشکلات را حل کند.

سناتوران امریکایی در ملاقات با رییس جمهور گفته اند افغانستان در سال‌های پیش گام‌های مثبت را برای حل مشکلات با پاکستان برداشته و با این کشور اتهام حجت کرده است و باید پاکستان در عمل نشان دهد که در زمنیه‌ی کاهش خشونت در افغانستان همکاری کند.

رییس جمهور غنی به سناتوران امریکایی گفته است « چگونکی همکاری‌های صادقانه نیاز به اقدامات عملی دارد که منتج به کاهش خشونت در افغانستان شود. بگونۀ مثال اقدامات می‌تواند از برخورد جدی آنها با شبکه حقانی آغاز شود».

رییس جمهور در مورد تعداد نیروهای نظامی امریکا در افغانستان که قرار است تا پایان سال جاری کاهش یابد با سناتوران امریکایی گفته است این مساله مربوط به امور داخلی آن کشور می‌باشد و افغانستان از تصمیم امریکا در مورد تعداد نیروهایش در افغانستان که با در نظر داشت شرایط امنیتی و موافقنامه‌های امضا شده میان دو کشور بگیرد، استقبال می‌نماید.

مطالب مرتبط