حکمت‌یار به مناسبت عیدفطر: صلح‌ما مشروط به خروج خارجی‌ها از افغانستان است

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که چندی پیش هیاتش در کابل با مقامات شورای عالی صلح مذاکره می کرد، در پیامی به مناسبت عید فطر اعلام کرده که اگر خارجی ها افغانستان را ترک کند، با حکومت افغانستان صلح می کند.

659427878912878
با این حال،حکمتیار گفته که طرف دار تامین صلح آبرومندانه و عادلانه در افغانستان است.

او همچنان از رییس جمهوری افغانستان خواسته تا فرصتی را که برای صلح به دست آمده از دست ندهد و به جنگ ها پایان دهد و همچنان جلوِ افرادی که برای رسیدن به صلح مانع ایجاد می کنند را بگیرد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان درحالی از صلح سخن گفته که مسوده میان این حزب و شورای عالی صلح افغانستان نهایی شده و گویا او، به تازگی شرط هایی را پیش کشیده که پیش از این، مطرح نشده است.

خروج نیروهای خارجی از مسایل جنجالی بود که گویا هیات حزب اسلامی حکمتیار در مذاکرات با مقامات شورای عالی صلح، آن را جدی نگرفته بود.

با این حال،حکمتیار گفته که طرف دار تامین صلح آبرومندانه و عادلانه در افغانستان است.

او در پیامش گفت: “از رییس جمهور غنی می‌خواهم که برای تامین صلح و امنیت باید فرصت به دست آمده را از دست ندهد، نگذارد کسانیکه برای تداوم جنگ و برای نفع بیگانگان جنگ نیابتی را در پیش گرفته و نگران بربادی مردم نیستند آزادانه فعالیت کنند.”

رهبر حزب اسلامی همچنان از امریکا خواسته تا برماندن در افغانستان تاکید نکند چرا که به گفته او این مساله به نفع هردو کشور نیست.

حکمتیار از نیروهای خود خواسته تا تنها از خود دفاع کنند و بر نیروهای دولتی افغانستان حمله نکنند.

مطالب مرتبط