سناتوران امریکایی خواهان بهبود راوبط واشنگتن با اسلام آباد شدند

سانور جان مککین که در راس یک هیات از مجلس سنای آمریکا در پاکستان آمده بود گفته است رابطه امریکا با پاکستان بهبود باید و این دو کشور مخالفان مشترک دارند.

جان مك كين

جان مککین که در روزهای گذشته در راس یک هیات از مجلس سنای امریکا همراه با سه سانور دیگر به نام‌های لینزی گراهام، بنجامین ساس و جویی دوینلی برای گفتگو با مقام پاکستان در این کشور سفر کرده بودند.

به نقل از رادیو آزادی، این هیات دیروز با مقام‌های پاکستانی از میرام‌شاه مرکز وزیرستان شمالی جایی که مرکز فعالیت القاعده، شبکه حقانی و طالبان می‌باشد دیدار کرد.

سناتور مککین که رهبری این هیات را به عهده دارد گفته است با این پیام در این منطقه آمده ایم که بگویم امریکا با پاکستان باید روابط خود را بهبود سازند زیرا؛ داعش و گروه‌های دیگر تروریستی دشمن مشترک دو کشور هستند.

این اظهارات در حالی بیان شده که رابطه  امریکا و پاکستان پس از حمله هوایی نیروهای امریکای بر موتر حامل ملا اخیر محمد منصور رهبری پیشین طالبان افغانستان به سردی گراییده بود.

همچنان یکی از اختلاف میان این دو کشور در سال‌های اخیر این بوده است که پاکستان علیرغم خواست امریکا که باید تروریستان را در وزیرستان شمالی سرکوب این  خواست را جدی نمی‌گرفت.

مطالب مرتبط