ریاست جمهوری در پیوند به حمله بر فارغان پولیس ده مقام پولیس را برکنار کرد

دفتر ریاست جمهور اعلام کرده، هیاتی که موظف شده بود در مورد حادثه حمله انتحاری بر فارغان پولیس تحقیق نماید گزارش خود را ارایه کرده و  بربنیاد این گزارش وظیفه 5 تن از مسوولان درجه اول و 5 مسوول پایین رتبه وزارت داخله به حالت تعلیق در آمده است.

13533347_804995866301698_8585390043479370689_n

در خبرنامه دفتر ریاست جمهوری گفته شده این تصمیم پس از گزارش‌دهی این هیات گرفته شده و مسوولانی که وظایف شان به حالت تعلیق در آمده اند:

۱- مل پاسوال محمد حسن عالمی رییس دفتر معینیت اداری و سرپرست قوماندانی عمومی جلب و جذب؛

۲- مل پاسوال عبدالمجید صادقی رییس ارکان قوماندانی عمومی جلب و جذب؛

۳- پاسوال الهام وردک قوماندان عمومی تعلیم و تربیه؛

۴- مل پاسوال سردار محمد کوهدامنی معاون قوماندانی تعلیم و تربیه؛

۵- مل پاسوال جلال الدین رگبار قوماندان مرکز تربیوی پولیس میدان وردک.

همچنان در خبرنامه گفته شده است وظایف 5 تن از مسوولان پایین رتبه که مسوولیت امنیت را در مرکز فارغان پولیس داشته اند نیز به حالت تعلیق در آمده اند.

گفته شده تحقیقات از مسوولانی که وظایف شان به حالت تعلیق در آمده اند جریان دارد و در صورت ثابت شدن غفلت در وظایف شان به سارنوالی معرفی می‌شوند.

به روز پنجشنبه هفته گذشته فارغان یک دوره آموزشی پولیس که تازه از مرکز آموزشی پولیس ولایت میدان وردک فارغ شده بودند و با چندین بس نظامی از این ولایت کابل انتقال می‌شدند که حوالی ساعت 11:30 پیش از ظهر دو حمله کننده انتحاری بر این کاروان پولیس در قلعه‌ای حیدر خان، در غرب کابل حمله کردند که از اثر آن ده‌ها فرد پولیس کشته و زخمی شدند.

 وزارت داخله آمار تلفات این حادثه را 32 کشته و 75 زخمی گفته شده بود اما منابع خبری گزارش دادند که در این حملات انتحاری در حدود 150 فرد پولیس کشته شده اند.

مطالب مرتبط