کمیته حل مشکلات مهاجرین کشور در پاکستان تشکیل شد

وزارت مهاجرین افغانستان می‌گوید که یک کمیته برای حل مشکلات مهاجرین در پاکستان تشکیل شده است.

n00039907-b

محمد حفیظ خاشی مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین کشور درگفتگو با رادیو آزادی گفته است: یک هفته می‌شود که برای حل مشکلات و عدم اذیت و آزار مهاجرین کمیته‌ای متشکل از پولیس، وزارت سرحدات و نماینده سفارت افغانستان در پاکستان تشکیل شده و تاکنون این کمیته دو نشست پیرامون حل مشکلات مهاجرین برگزار کرده است.

به گفته او کمیته‌های همانند آن در تمامی ایالات‌های که مهاجرین کشور زندگی می‌نمایند فعال می‌شود.

مجلس نمایندگان افغانستان نیز از حکومت این کشور خواسته است که هرچه جدی‌تر مشکلات مهاجرین را در پاکستان حل کند.

از چندی به این سو پولیس پاکستان صدها مهاجر افغانستان را از ایالت‌های مختلف این کشور بخاطر نداشتن مدرک اقامت بازداشت کرده اند.

این درحالی است که مدت اقامت مهاجرین در پاکستان پایان یافته و چندی پیش مقام‌های این کشور اعلام کرده بود که اقامت مهاجرین را تا شش ماه دیگر تمدید کرده است.

بربنیاد آمارها،  در حدود سه میلیون مهاجر افغانستان در پاکستانزندگی می‌کنند که یک ونیم ملیون آن مدرک آقامت ندارد.

پس از درگیر میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان در مورد ساخت تاسیسات مرزی از سوی پاکستان که باعث کشته و زخمی شدن سربازان دو کشور شد، مهاجرین افغانستان شکایت دارند که برخورد پولیس پاکستان با آنها تغییر کرده و روزانه صدها مهاجر بازداشت می‌شوند و تاکنون صدها تن شان به افغانستان برگردانده شده اند.

مقام‌های پولیس پاکستان می‌گویند که تنها آن عده از مهاجرانی مورد بازداشت قرار می‌گیرند که مدرک مهاجرت و اقامت در آن کشور را  نداشته باشند.

مطالب مرتبط