اف‌بی‌آی هیلاری کلینتون را مورد بازجویی قرار داد

هیلاری کلینتون، نامزد جنجالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط پولیس فدرال این کشور مورد بازجویی قرار گرفت.

c1f724f79619ae5be3c0b68888d624b7_XL

به گزارش اسکای نیوز، کلینتون نامزد احتمالی ریاست جمهوری ایالات متحده به دلیل استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی متهم به نقض قانون شده است و مورد بازجویی پولیس فدرال این کشور قرار گرفته است.

گفته می‌شود کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا به‌خاطر استفاده از سرور ایمیل شخصی خود در دوران رسمی مسولیتش در سال‌های 2009 الی 2013 در وزارت خارجه مورد انتقاد شدید از سوی مقامات این کشور قرار گرفت.

بعد از افشای این قضیه پولیس اف‌بی‌آی آمریکا تحقیقات و بازجویی خود را در این مورد آغاز کرده است.

همچنان در یک نظرسنجی که اخیراً صورت گرفته است هیلاری کلینتون به‌خاطر افشای ایمیل‌هایش یک شخص بی اعتماد از سوی مردم آمریکا می‌باشد.

هیلاری کلینتون بین 30 تا 32 هزار ایمیل که شامل 55 هزار صفحه اسناد و مدارک می‌شده را از طریق ایمیل شخصی خود ارسال و دریافت کرده است.

این تعداد از ایمیل‌ها بعدا از روی سرور غیردولتی که ایمیل شخصی هیلاری کلینتون بر روی آن قرار داشت، حذف شدند.

850  صفحه از اسنادی که در ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون قرار داشت و بعدها حذف شد، مربوط به حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در سال 2012 میلادی بود که این مسئله خشم سیاست‌مداران کنگره و سنای آمریکا که کمیته تحقیقی را در این زمینه تشکیل داده بودند، برانگیخت.

مطالب مرتبط