یک سرباز زخمی از حمله به فارغان پولیس: تاخیر سفر ما به کابل شک بر انگیز است

یک سرباز زخمی حادثه انتحاری روز پنجشنبه گذشته که در شفاخانه تحت تداوی قرار دارد گفته است که به دلایل نامعلوم آوردن آنها به کابل توسط مسوولان مرکز آموزشی پولیس میدان وردک یک روز به تاخیر افتاده بود و او نسبت به دلایل این تاخیر مشکوک است.

13533313_1138233679531932_7761028066818287027_n

محمد نبی یکی از سربازانی که در حادثه انتحاری بر موتر فارغان پولیس از مرکز آموزشی پولیس میدان وردک، زخمی شده به خبرگزاری پژواک گفته است قرار بود که اسناد فراغت ما به روز چهار شنبه داده شود اما مسوولان این مرکز آموزشی روز تاخیر به روز پنجشنبه به ما تحویل دادند و در هنگام انتقال هویت و شهرت ما را ثبت کردند.

این سرباز زخمی گفته است از این‌که سفر سربازان فارغ پولیس یک روز به تاخیر افتاده، مشکوک است و از حکومت می‌خواهند که در این زمینه تحقیق کند.

این سرباز پولیس گفته است باوجودی که در حادثه روز پنجشنبه توسط حمله انتحاری طالبان زخمی شده است اما وقتی صحتمند شد دوباره در صف نیروهای امنیتی می‌رود و انتقام سربازان و یارانش را از طالبان خواهد گرفت.

حادثه انتحاری روز پنجشنبه هفته گذشته درحالی‌ اتفاق افتاد که فارغان یک دور مرکز آموزشی پولیس میدان وردک با چندین بس نظامی به طرف کابل انتقال می‌شدند و در حوالی ساعت 11:30 پیش از چاشت در منطقه قلعه حیدر خان در غرب شهر کابل هدف حمله دو  انتحارکننده  طالبان قرار گرفتند که از اثر آن ده‌ها پولیس کشته و زخمی شدند.

طالبان پس از این حمله مسوولیت آن را به عهده گرفتند.

وزارت داخله آمار تلفات این حادثه را 32 کشته و 79 زخمی اعلام کردند و اما بعضی منابع خبری آمار کشته شدگان را 150 تن گزارش داده اند.

مطالب مرتبط