ریاست جمهوری افغانستان: پاکستان به تعهدات خود عمل نمی‌کند

ریاست جمهوری افغانستان در پیوند به اظهارات اخیر سرتاج عزیز مشاور خارجی نخست وزیر پاکستان که گفته بود سرکوب تروریستان در آن کشور سبب افزایش حملات بیشتر از طرف آنها می‌شود واکنش نشان داده که این موضع خلاف تعهدات این کشور می‌باشد.

12039569_872405602835683_888843351971230180_n

شاه حسین مرتضوی یکی از معاونان سخنگوی رییس جمهور  در گفتگویش با رادیو آزادی گفته است: اظهارات اخیر سرتاج عزیز خلاف تعهدات پاکستان در نشست‌های چارجانبه می‌باشد که تعهد کرده بود علیه تروریستانی‌که به صلح حاضر نمی‌شوند جدی برخورد می‌کند.

این واکنش به اظهارات اخیر سرتاج عزیز در حالی مطرح شده که او دیروز در کنفرانس خبری گفته بود که علیه افراط گرایان و طالبان در آن کشور حمله سنگین انجام نمی‌شود اگر با آنها برخورد سخت شود حملات هراس افگنی در آن کشور توسط تروریستان بیشتر می‌شود.

همچنان سرتاج عزیز در این کنفرانس گفته بود که به رهبران طالبان افغانستان در آن کشور پناه داده نشده و این کشور از شبکه حقانی حمایت نمی‌کند.

این درحالی است که ریچارد اولسن نماینده ویژه ریاست جمهوری امریکا در امور افغانستان و پاکستان به آن کشور سفر کرده و دیروز با رییس ستاد ارتش، وزیر داخله و خارجه‌ی آن کشور گفتگو کرده است.

گفته می‌شود این هیات امریکایی در مورد وخامت اوضاع امنیتی در منطقه به پاکستان سفر کرده است و قرار است از آن کشور به کابل بیاید.

در همین حال محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان نیز به روز جمعه به بهانه‌ای زیارت حج عمره به عربستان سعودی رفت و بعضی منابع خبری گفته است که اشرف غنی درضمن ادای حج با مقام‌های عربستان سعودی نیز گفتگو کرده است.

عربستان سعودی و پاکستان در زمینه‌ی حمایت از طالبان و افراط گرایی در افغانستان متهم می‌باشند.

 

مطالب مرتبط