گروگان‌گیری گروه داعش در رستورانتی در بنگلادش

گروه داعش شام روز گذشته ۱۱ سرطان ۱۳۹۵ به یک رستورانت در شهر داکا پایتخت بنگلاد ش حمله کرده و دست به گروگانگیری زدند. 3156514-5113862

به گزارش افق، گروهی تروریستی داعش متشکل از ۹ نفر مسلح جمعه شب به رستورانی در یک منطقه دیپلماتیک در پایتخت بنگلادش حمله کرده و پس از تبادل آتش با نیروی های امنیتی، تعدادی از حاضران در رستوران را به گروگان گرفتند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بی نظیر احمد فرمانده نیروهای واکنش سریع داکا به خبرنگاران گفت، گمان می رود، تعدادی از گروگان ها خارجی باشند. نیروهای واکنش ویژه برای نجات افراد به دام افتاده در این رستوران محبوب خارجی ها در تلاشند و سعی می کنیم که قضیه را به روش های مسالمت آمیز حل شود.
وی همچنین از زخمی شدن تعدادی از نیروهای واکنش سریع در این حمله خبر داد.
«سومون رضا» از کارکنان رستوران آرتیسان در منطقه گلشن داکا که توانست خود را به بیرون از رستوران برساند، به خبرنگاران گفت، حمله کنندگان هنگام ورود به رستوران به سلاح های آتش زا و بمب مسلح بودند و تعدادی از مشتریان و کارکنان رستوران را به گروگان گرفتند.
تلویزیون جامونا به نقل از رضا اعلام کرد، حمله کنندگان هنگام شروع حمله شعار الله اکبر سرداده بودند.
«جان کربی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واشنگتن به خبرنگاران گفت: از گزارش ها درباره آنچه که به نظر می رسد گروگان گیری در منطقه گلشن داکا باشد، با خبر شدیم.
پیش از این نیز حملات تروریستی در بنگلادش صورت گرفته است و هر بار اگرچه گروه های تروریستی داعش و القاعده مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته اند، اما دولت بنگلادش با رد حضور این گروه ها در بنگلادش ، آن را به گروه های افراطی و مخالفان سیاسی خود نسبت داده است.
یک هفته پیش، نخست وزیر بنگلادش با بیان اینکه افراط گرایی و تروریسم را در کشور تحمل نمی کند تصریح کرد دولت عزم جدی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دارد.
به گزارش افق «شیخ حسینه واجد» در پارلمان بنگلادش درسخنانی اظهار کرد دولت کمترین تحملی را در خصوص اعمال تروریستی ندارد.
وی تصریح کرد: بنگلادش هر اقدامی که برای ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی در این کشور لازم باشد ، انجام می دهد.
این سخنان، نخست وزیر بنگلادش درحالی بیان شد که پلیس و نیروهای امنیتی این کشور طی ماه جاری میلادی در عملیاتی گسترده حدود ۱۱ هزار نفر را به اتهام افراط گرایی و تروریسم دستگیر کردند.
سخنگوی پلیس بنگلادش نیز در سخنانی اعلام کرد در بین دستگیر شدگان ۱۴۵ شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد.
در سه سال گذشته در حمله گروههای افراطی در بنگلادش حدود ۵۰ نفر از جمله چند وبلاگ نویس، دانشگاهیان و اقلیت های مذهبی کشته شده اند.
حزب مخالف ملی گرای بنگلادش، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بهانه ای برای نابودی احزاب مخالف این کشور دانسته است.
این حزب اعلام کرد بیش از ۲هزار نفر از اعضای این حزب در عملیات پلیس دستگیر شده اند.

مطالب مرتبط