وزارت داخله : حمله انتحاری بر کاروان پولیس ، 30  کشته و 58 زخمی داشته است

وزارت داخله در مورد حمله انتحاری بر کاروان فارغان مرکز آموزشی پولیس در میدان وردک، اعلامیه داده و گفته است در این حادثه 30 سرباز پولیس کشته و 58 سرباز زخمی  شده‌اند.

حمله در کمپنی

در اعلامیه وزارت داخله گفته شده است که حمله انتحاری حوالی ساعت 11:30 پیش از چاشت امروز هنگامی که کاروان فارغان مرکز آموزشی پولیس از میدان وردک به کابل انتقال داده می‌شده اند در قلعه حیدر خان مربوط ولسوالی پغمان، هدف حمله انتحاری قرار گرفته است.

وزارت داخله در این اعلامیه گفته است که در این حادثه 30 سرباز پولیس جان باخته و 58 تن دیگر زخمی شده  اند.

همچنان گفته شده است که وزیر داخله دو کمیسیون را برای تحقیق و رسیدگی به زخمی‌های این حادثه و کمک به بازماندگان قربانیان موظف کرده است.

طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است و سخنگوی آنها ذبیح الله مجاهد گفته که این حمله توسط دو انتحار کننده طالب انجام شده و به نیروهای پولیس تلفات وارد شده است.

پیش از اعلامیه‌ی وزارت داخله، ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی این حمله را محکوم کرد و به وزارت داخله دستور داده بود که در پیوند به چگونگی انتقال فارغان پولیس از میدان وردک تحقیق کند.

حمله انتحاری امروز بر کاروان فارغان مرکز آموزشی پولیس، از سوی مردم و کاربران شبکه اجتماعی محکوم شده و از حکومت انتقاد شده است که چرا این سربازان با بس‌های نظامی و بدون تدابیر امینتی به کابل آورده می‌شدند.

مطالب مرتبط