رییس‌جمهوری دستور داد تا درباره چگونکی انتقال فارغان پولیس از میدان‌وردک‌ تحقیق شود

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان حمله امروز بر فارغان پولیس در کابل را محکوم کرده و دستور داده که در مورد چگونگی انتقال این فارغان از میدان وردک  تحقیق شود.

a.gh.a.zai

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شده گفته شده: «محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی امروز بالای موتر های حامل فارغان مرکز آموزشی پولیس میدان وردک در شهر کابل را جنایت علیه بشریت دانسته، به وزارت امور داخله دستور داد که چگونگی تصمیم انتقال فارغان مرکز مذکور را بررسی کند، تا در صورت هر گونه سهل انگاری اقدامات تعقیبی صورت گیرد».

رییس جمهور  این حمله را جنایت کارانه خوانده و مثل همیشه تاکید کرده که انجام چنین حملات نشانه‌ای از شکست تروریستان و هراس افکنان است.

همچنان رییس جمهوری در این خبرنامه به بازماندگان قربانیان تسلیت گفته و برای زخمی‌های حادثه آرزوی صحت مندی کرده است.

رییس جمهور از تمامی عالمان مذهبی خواسته است که برضد هراس افگنی اعتراض کنند و فردا پس از نماز جمعه برای قربانیان دعا نمایند.

حوالی ساعت یازده صبح امروز حمله کنندگان انتحاری بر موتر حامل فارغان پولیس که از میدان وردک به کابل توسط موترهای نظامی انتقال داده می‌شدند در نزدیکی چوک ارغنده در غرب کابل حمله کردند و باعث مرگ و زخمی شدن ده تن از فارغان پولیس شدند.

تاکنون امار  تلفات و زخمی‌های این حادثه معلوم نشده و اما عبدالرحمان رحیمی فرمانده امنیه کابل گفته است در این حادثه 30 تن کشته شده اند  اما تاهنوز از شمار زخمی‌ها معلومات در دست نیست.

طالبان مسوولیت حمله انتحار امروز را به عهده گرفت است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است دو حمله کننده انتتحاری طالبان در دو حمله‌ی جداگانه موتر حامل پولیس را هدف قرار داده اند که از اثر آن ده‌ها پولیس کشته شده اند.

مطالب مرتبط