افزایش دو برابر کمک سازمان‌ملل به مهاجرین داوطلب افغان در پاکستان

بر اساس اعلام کمیشنری عالی سازمان ملل، مهاجرین افغان مقیم پاکستان که به‌صورت داوطلبانه به افغانستان بازگردند این سازمان دو برابر نسبت به گذشته به آنها کمک خواهد کرد.

Dasht-Zahmatkeshan-Health-Post-Dist-of-Sanitary-Packs-Photographer-Mr-Mohammad-Daryadel-UNHCR

فیلیپو گراندی، کمیشنر سازمان ملل در امور پناهندگان به روز چهارشنبه بعد از سفر به ایران، پاکستان و افغانستان گفته است هر مهاجر افغان که به‌صورت داوطلبانه از پاکستان به کشور بازگردد، سازمان ملل دو برابر از گذشته همراه وی کمک خواهد کرد.

 بر اساس این اعلام کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گراندی گفته است به هر داوطلب که تقاضای بازگشت به کشور را داشته باشد 400 دالر کمک خواهد شد.

پیش از این سازمان ملل به هر مهاجری که قصد بازگشت به کشور را داشت، 200 دالر کمک می‌کرد.

قرار است این برنامه کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهدگان سر از ماه جولای سال جای آغاز شود.

بر اساس آمار UNHCR از آغاز سال جاری میلادی تا اکنون هفت هزار نفر به‌صورت داوطلبانه از پاکستان به افغانستان بازگشت کرده‌اند.

در همین حال سفیر افغانستان در پاکستان می‌گوید مسئولان در امور مهاجرت تا شش ماه آینده روی سرپناه دادن مهاجرینی که به صوررت داوطلبانه به کشور باز می‌گردند برنامه‌هایی را روی دست دارد.

آقای زاخیلوال می‌گوید با رییس جمهور کشور و همچنان رییس اجراییه گفتگوهایی روی مهاجرین و جابه‌جا شدن آنها پس از بازگشت به کشور شده است.

همچنان سفیر افغانستان در پاکستان گفته است که قرار است در کنفرانس وارسا که در ماه جولای سال جاری برگزار می‌شود روی موضوع مهاجرت نیز بحث شود، زیرا به گفته وی مهاجرین افغان مشکلات زیادی دارند و بسیاری از آنها خواهان بازگشت به کشور هستند اما سرپناه ندارند.

در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر به صورت قانونی و یک میلیون نفر بدون اسناد قانونی در پاکستان پناهنده هستند.

 

مطالب مرتبط