شورای ‌امنیت‌‌ ملی پاکستان را متهم به حمایت مالی از داعش کرد

مقام‌ها در شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که پاکستان در کنار حمایت از سایر گروه‌های هراس افکن، از گروه داعش حمایت مالی می‌کند.

حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مقصر خواندن پاکستان و تایید حمایت اسلام آباد از این گروه، گفته است که خط دیورند قابل مذاکره با پاکستان نیست.
حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مقصر خواندن پاکستان و تایید حمایت اسلام آباد از این گروه، گفته است که خط دیورند قابل مذاکره با پاکستان نیست.

آقای اتمر که روز چهارشنبه، در نشست خبری در جلال آباد می گفت تایید کرد که اعضای گروه داعش از پاکستان آمده اند و بیشترشان شناس‌نامه این کشور را دارند.

مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان در سفر به ننگرهار به ولسوالی کوت که میدان جنگ میان نیروهای داعش و سربازان دولتی است سفر کرد.

او در این سفر در دیدار با مسوولان محلی، گفت که نیروهای امنیتی افغانستان انتقام خون سربازان این کشور را خواهند گرفت و حملات هوایی و زمینی شان را هرچه بیشتر علیه داعش افزایش می دهند.

اتمر می گوید که شمار جنگجویان داعش از هزاران نفر به صدها نفر کاهش یافته که این امر نشان می دهد شمار زیادی از این جنگجویان نابود شده و یا پا به فرار گذاشته اند.

ولایت ننگرهار از جمله مناطقی است که داعش از آن به عنوان پایگاه عملیاتی شان استفاده می کنند. تاکنون در مورد شمار افراد این گروه در افغانستان اطلاعات موثقی در دست نیست اما برخی مقام های روسی شمار این جنگجویان را شش هزار نفر اعلام کرده اند.

ولسوالی کوت در ننگرهار در روزهای گذشته شاهد جنگ های شدیدی میان نیروهای داعش و نظامیان دولتی بوده است که در این درگیری ها، شماری از دو طرف کشته و زخمی شده اند.

براساس برخی گزارش ها، داعشی ها ده ها خانه را در روستاهای این ولسوالی آتش زده و باشندگان آن را مجبور به فرار کرده اند.

با این حال حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مقصر خواندن پاکستان و تایید حمایت اسلام آباد از این گروه، گفته  است که خط دیورند قابل مذاکره با پاکستان نیست.

به گفته او، کسی در افغانستان پیدانمی شود که در مورد این خط با پاکستانی ها صحبت کند.

او گفت: «دیورند از سینۀ ملت ما گذشته است.»   ‌

مطالب مرتبط