پارلمان جوانان افغانستان برای دوسال ایجاد می شود

معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور امروز در نشست خبری از برگزاری انتخابات سراسری پارلمان جوان در ماه جاری خبرداده است.

1a0500e275ab3e5a38b5de7bacf8a9ef4c9bea32

در این نشست سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور گفته است که طرح انتخابات پارلمان جوان روی دست گرفته شده وقرار است انتخابات سراسری آن در کشور  ماه جاری برگزار شود.

کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افزوده است در انتخابات پارلمان جوانان، 120  تا 130 عضو در نظر گرفته شده  که از آن جمله ۳۳ درصد آن به زنان، پنج درصد به کوچی‌ها، سه درصد به معلولین و از  هر یک از اقلیت‌های هنود و سیک یک- يک نفر انتخاب خواهند شد.

به گفته او قرار است این نماینده‌ها انتخاب شوند و پارلمان جوانان کشور در ماه اسد سال جاری رسما به کار خود شروع کند.

به گفته سادات جوانانی که سن شان از 18 الی 35 سال باشند وفارغ صنف دوازدهم باشند می‌توانند خودشان را در انتخابات نامزد کند و البته مدت پایان کار پارلمان جوانان کشور به مدت دو سال می‌باشد.

در این نشست که بانت اندیانا بانجی نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز حضور داشته گفته است جوانان با استفاده از این فرصت می‌توانند مشکلات خود را با مقام‌های حکومت شریک کنند.

پیش نیز در ماه جوزای سال 1386 یک پارلمان آموزشی جوانان تشکیل شده بود که هدف آن تقویت توانایی رهبری و تمرین قانون گذاری در میان جوانان گفته بود.

مطالب مرتبط