گزارش تازه: 69 میلیون کودک تا 2030 می‌میرند

گزارش جدید صندوق اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) نشان می‌دهد که حدود 69 میلیون کودک در جهان تا سال 2030 دچار مرگ زودرس می‌شوند.

a3a3b803d44f46cf702101f333783891

این گزارش که روز سه‌شنبه 8 سرطان منتشر شده است نشان می‌دهد که آنگولا در صدر فهرست مرگ و میر کودکان است. این کشور سالانه ۱۵۷ کودک از هزار کودک زیر پنج سال خود را به دلایلی که در عمل قابل پیشگیری هستند از دست می‌دهد

در گزارش آمده است که: «اگر رهبران سیاسی جهان فکری به حال نابرابری‌های موجود نکنند، ۶۹ میلیون کودک زیر پنج سال تا سال ۲۰۳۰ در شرایطی می‌میرند که می‌شود از مرگ آن‌ها پیشگیری کرد».

یونیسف در گزارش خود گفته است که آمار مرگ و میر کودکان از سال 1990 تا حال به نیم کاهش یافته است، اما آمار مرگ و میر رو به رشد است و کودکان زیادی را در جهان تهدید به مرگ می‌کند.

در گزارشی که الجزیره از تحقیق تازه یونیسف منتشر کرده است، آنتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف گفته است: «شرایط زندگی کودکان فقیر و طرد شده، اغلب متأثر است از نابرابری و بی‌عدالتی. با توجه به تبعیض‌ها علیه این کودکان و خانواده‌های‌شان، می‌توان گفت که بهره‌مند شدن از فرصت زندگی، یادگیری و ادامه حیات برای این کودکان بسیار دشوار است و آینده آن‌ها همواره تهدید می‌شود».

طبق این گزارش کودکان بسیاری با جنگ و درگیری‌های خشونت‌آمیز، شرایط اضطرار انسانی، بلایای طبیعی، شرایط بحران بهداشت و درمان و فقر و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند که عامل اصلی مرگ آنها به شمار می‌رود.

 

مطالب مرتبط