ریاست جمهوری: دو قوماندان امنیه به سارنوالی معرفی شدند

قوماندان امنیه ولایت میدان وردک و عبدالرحمان سرجنگ قومان امنیه پیشین ولایت هلمند به اتهام همکاری با طالبان و فساد اداری به سارنوالی معرفی شدند.

andarabi-22-june-16

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری امروز در یک نشست خبری گفته است که تحقیقات از خلیل اندرابی فرمانده امنیه ولایت میدان وردک و عبدالرحمان سرجنگ قوماندان پیشین ولایت هلمند تکمیل شده و آنها به سارنوالی معرفی شده اند.

ریاست جمهوری پیش از این اعلام کرده بوده از خلیل اندرابی فرمانده امنیه ولایت میدان وردک در مورد انتقال فرمانده نظامی طالبان از ولایت بغلان توسط افراد نزدیک به او و با موتر پولیس میدان وردک، تحیقات جریان دارد.

این فرمانده پولیس در پیوند به این اتهام به سارنوالی معرفی شده است.

همچنان عبدالرحمان سرجنگ قوماندان امنیه پیشین ولایت هلمند نیز به اتهام همکاری با طالبان، فروش بست‌های نظامی و ایجاد مانع در جلب و جذب نیروهای امنیتی در ولایت هلمند، تحت تحقیق سارنوال قرار گرفته است.

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که تحقیقات از این دو قوماندان تکمیل شده است و به زودی به رسانه‌ها شریک می‌شود.

درحالی این دو مقام امنیتی به اتهام همکاری با طالبان مورد تحقیق قرار گرفته اند که انتقادهایی زیادی پیش از این از نفوذ طالبان در دستگاه امنیتی مطرح شده است و اما بارها مقام‌های ارشد حکومت همکاری مقام امنیتی را با طالبان رد کرده بودند.

معرفی این دو فرمانده به سارنوالی به اتهام همکاری با طالبان و فساد یک اقدام بی‌سابقه است که اکنون انجام شده است، مردم انتظار دارند که نسبت به بررسی اتهام این افراد سهل انگاری نشود.

 

مطالب مرتبط