اعتراض شماری از کارمندان به فساد گسترده در شرکت برشنا

شماری از کارمندان شرکت برشنا، امروز یکشنبه در یک حرکت اعتراضی نسبت به آنچه فساد گسترده در این شرکت خوانده شده، گردهمایی برگزار کردند.

یک منبع در شرکت برشنا که خواست نامی از او ذکر نشود به خبرگزاری افق گفت که فساد مالی گسترده در این شرکت، باعث شده که حقوق و مزایای کارمندان آن، از سوی مسوولان ارشد شرکت نادیده گرفته شود.

13535886_1224463384253958_523817823_n
شماری از کارمندان شرکت برشنا، امروز یکشنبه در یک حرکت اعتراضی نسبت به آنچه فساد گسترده در این شرکت خوانده شده، گردهمایی برگزار کردند.

به گفته او، براساس لایحه شرکت برشنا، هر كارمند در عيد نوروز، عيد فطر و عيد قربان، يك ماهه معاش به عنوان عيدي مستحق مي شود كه اين پول را USAID مي داد.

به گفته او، اکنون مسوولان شرکت، دیگر این پول ها را نمی دهند و تنها برای عید روزه یک ماهه معاش را بعنوان عیدی اجرا کردن که در سال های ١٣٩٣ و ١٣٩٤ این مبلغ به هفت هزار کاهش یافت.

این منبع می گوید که اکنون قدرت الله دلاوری رییس برشنا، گفته است که دیگر هیچ بخششی درکار نیست و ظاهرا او گفته است که شرکت برشنا، ضرر کرده است.

او همچنان گفت که معاش کارمندان برشنا به دالر است اما مسوولان شرکت آن را به افغانی و به نرخ هر دالر 47 افغانی پرداخت می کند درحالی که دالر اکنون نزدیک به 69 افغانی است.

به گفته او، قرار بوده معاش هرکارمند سالانه صد دالر اضافه شود اما این کار نیز برخلاف قرارداد با کارمندان صورت نگرفته است اما از سویی معاش روسای این شرکت سالانه افزایش می یابد.

با این حال، معترضان می گویند که تا حل مشکلات کارمندان این شرکت، به اعتراض شان ادامه می دهند.

خبرگزاری افق تلاش کرد تا نظر مسوولان این شرکت را نیز جویا شود اما موفق نشد.

مطالب مرتبط