یک هشتم نهایی یورو: پرتگال 1 – 0 کرواسی

در ادامه بازی‌های یورو 2016 فرانسه از دور یک هشتم نهایی، شنبه شب سه دیدار برگزار شد که تیم فوتبال پرتگال توانست با یک گل از سد کرواسی گذشته و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

13523872_253965404981234_2066233706_o

کروات‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و از همان ابتدایی بازی کنترل توپ میدان را در دست گرفته بودند، اما پرتگال در لاک دفاعی فرو رفته و سراپا دفاع می‌کردند.

این دیدار در نیمه اول و دوم وقت قانونی گلی را در پی نداشت و بازی در90 دقیقه وقت‌های قانونی با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع نیمه اول 30 دقیقه وقت اضافی باز هم کروات‌ها تیم برتر میدان بودند، اما نتوانستند توپ را از خط دروازه پرتگالی‌ها عبور دهند.

این نیمه نیز بدون گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم وقت‌های اضافی کروات‌ها فشار زیادی را روی دروازه پاتریسو وارد کردند، اما با دروازه بسته روبرو شدند.

حملات پی در پی کروات‌ها نتیجه نداد. پرتگالی‌ها در یک ضد حمله سریع در دقیقه 177 بازی توانستند گل پیروزی بخش تیم‌شان را به ثمر برسانند.

نانی، بازیکن پرتگال توپ را در شش قدمی محوطه جریمه به کریستیانو رونالدو رساند، اما این فوق ستاره این تیم نتوانست دروازه کرواسی را باز کند. ریکاردوکوارشما با استفاده از فرصت و با ضربه سر دقیق توپ را از خط دروازه کرواسی عبور داد تا تیم‌اش راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

کروات‌ها بعد از دریافت گل آن هم در دقایق پایانی بازی تلاش زیادی کردند تا از تله باخت فرار کنند، اما نتیجه‌ای را در پی نداشت و بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود پرتگال به پایان رسید.

در دیگردیدارهای برگزار شده از دور یک هشتم نهایی سوئیس توانست در ضربات پنالتی لهستان را شکست دهد و تیم ولز نیز با یک گل از سد ایرلند شمالی گذشت.

مطالب مرتبط