در عملیات نیروهای امنیتی  در ننگرهار 131 عضو داعش کشته شدند

سلیم خان قندوزی، والی ننگرهار شام روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفته است که در عملیات سرکوب افراد داعش در ولسوالی کوت این ولایت 131 تن از افراد داعش کشته شده‌اند.

nangarhar_537460154

به گفته او از این تعداد 36 تن در جنگ رو در رو و 95 تن‌شان در عملیات هوایی از پا در آمده‌اند.

این در حالی‌ست که وزیر دفاع افغانستان دیروز از عملیات سرکوب افراد داعش در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار خبر داده بود.

این عملیات دیروز پس از آن شروع شده بود که به روز جمعه افراد داعش در ولسوالی کوت حمله کردند و به تعداد 23 منزل مسکونی غیر نظامیان را به آتش زدند و 15 غیرنظامی را به شمول کودکان و زنان به قتل رساندند.

والی ننگرهار، شام روز گذشته در کنفرانس خبری گفته است که در جریان عملیات سرکوب داعش 12 تن از نیروهای امنیتی نیز جان باخته و 18 تن‌شان زخمی شده‌اند.

دیروز گزارش شده بود که افراد داعش در جریان حمله بر ولسوالی کوت تعدادی از غیرنظامیان به شمول کودکان و زنان را ربوده‌اند. اما والی ننگرهار با تکذیب این خبر اعلام کرده که آنها در جریان فرار از صحنه‌ی جنگ، راه‌شان را گم کرده بودند و اکنون با خانواده‌های‌شان یکجا شده‌اند.

گفته می‌شود آمادگی‌ها برای سرکوب داعش در ولسوالی کوت گرفته شده و برعلاوه نیروهای پولیس ملی، دو صد پولیس محلی دیگر نیز در آنجا موضع گیری کردند.

تحرکات افراد داعش در حالی در ولایت ننگرهار بار دیگر بیشتر شده است که سال گذشته نیروهای امنیتی کشور عملیات مداوم و گسترده را برای سرکوب آنها انجام دادند و تعداد زیادی از آنها کشته شدند و تعداد باقی مانده‌شان فرار کرده بودند.

مطالب مرتبط