پاسپورت انگلیسی به شدت ارزش خود را از دست داد

ارزش پاسپورت بریتانیا در پی انجام رفراندوم و رأی مثبت مردم انگلستان به ترک اتحادیه اروپا به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

پاسپورت انگلیسی به شدت ارزش خود را از دست داد
پاسپورت انگلیسی به شدت ارزش خود را از دست داد

به گزارش خبرگزاری افق و به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ارزش پاسپورت انگلیس که پیش از رأی مثبت به برگزیت، در میان بالاترین رتبه‌های جهان بود، در پی رأی مردم این کشور به ترک اتحادیه اروپا، از رده یازدهم به سی‌ام سقوط کرد.
روزنامه ایندیپندنت در ادامه‌ی گزارش خود می‌نویسد: کیفیت شاخص ملیت که رتبه پاسپورت هر کشور را بر اساس میزان ارزشمندی آن برای سفر از مکانی به مکان دیگر تعیین می‌کند، تاکنون پاسپورت انگلیس را در میان پاسپورت‌های برتر جهان قرار داده بود».
این شاخص در سال ۲۰۱۵ همه ۳۲ مکان برتر خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختصاص داده بود که از دورنمای اقتصادی نیرومند و همچنین حق شهروندان کشورهای این اتحادیه برای سفر آزادانه در سراسر این قاره برخوردار بودند.
به گفته دیمتیری کوچنوف که این شاخص را ایجاد کرده است، اکنون جایگاه انگلیس از رده یازدهم به سی‌ام سقوط کرده است.
این سقوط ارزش پاسپورت انگلستان درحالی صورت می‌گیرد که قبلاً تنها چند کشور ثروتمند اروپایی مانند آلمان و دانمارک در رده‌های بالاتر از انگلیس قرار داشتند، اما اکنون این کشور در رده پائین‌تر از پرتغال، اسلوونی، یونان و بلغارستان قرار گرفته است.

این در حالی‌ست که ارزش «پوند» واحد پولی بریتانیا نیز به پایین‌ترین سطح خود در سی سال گذشته رسیده است.

مطالب مرتبط