اعتراض کارگران معادن ذغال سنگ در بغلان

کارگران و کارمندان معادن ذغال سنگ ولایت بغلان در شمال کشور بخاطر توقف یافتن کار استخراج معادن ذغال سنگ در این ولایت دست به اعتراض زدند.

images-cms-image-000003990

معترضان می‌گویند از چند ماه به این سو کار استخراج ذغال سنگ معادن بغلان از سوی کارفرما و مسوولین این معادن توقف داده شده‌است.

کارگران چهار معدن ذغال سنگ بغلان که به 680 تن می‌رسیدند می‌گویند کارفرماها از چند ماه پیش به این طرف از دادن تجهیزات کاری برای پیش بردن کار استخراج ذغال سنگ در این معادن خودداری کردند تا این‌که کار متوقف شده است.

معدن کرکر و سه معدن دیگر در این ولایت از جمله معادن مهم در  استخراج ذغال سنگ در کشور می‌باشند که کار استخراج آن به یک شرکت خصوصی واگذار شده است.

در همین حال معروف سروری رییس این شرکت گفته است کار این معادن به دلیل وضعیت بدامنیتی در این منطقه توقف داده شده است.

سروری گفته است، در ۱۹ ثور یک فرمانده حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با افراد تحت امرش به این معدن زغال سنگ حمله کردند و 21 انجینر و کارگر این معدن را با تجهیزاتش با خود بردند.

او افزوده است در حال حاضر محل این مدن در تصرف شورشیان می‌باشد و ادامه کار استخراج این معادن امکان پذیر نمی‌باشد.

اما جاوید بشارت سخنگوی پلیس ولایت بغلان با رد این ادعا گفته است هیچ مشکل امنیتی در ساحات معادن ذغال سنگ ولایت بغلان نمی‌باشد.

بشارت گفته است چندی پیش  تعدادی از انجینران این معادن از سوی افراد اوباش که هیچ وابستگی به گروه  حزب اسلامی ندارند ربوده شده بودند که توسط نیروهای امنیتی آزاد گردیدند.

سخنگوی پولیس ولایت بغلان از آمادگی نیروهای امنیتی این ولایت برای تامین امنیت این معادن این معادن خبر داده و گفت است هیچ مشکل امنیتی که مانع ادامه کار این معادن شود وجود ندارد.

کارگران معادن استخراج ذغال سنگ بغالان از مسوولین آن خواستار شروع مجدد کار در این معادن شدند.

مطالب مرتبط