پاکستان: افغانستان باید از طریق جنگ طالبان را وادار به گفت‌گو کند

مقام‌های پاکستانی می‌گویند که افغانستان باید در برابر طالبان قاطعانه بجنگد تا این گروه تروریستی حاضر به میز مذاکره شود.

سرتاج عزیز مشاور امنیتی نخست وزیر پاکستان می گوید که حکومت افغانستان باید برای تامین ثباتش، به طالبان ثابت کنند که در میدان جنگ چیزی را به دست نمی آورند.

465089

او گفته است که پاکستان می‌تواند طالبان را با استفاده از نفوذش بر سر میز مذاکره بیاورد و در نهایت افغانستان باید با آنان گفت‌گو کند.

آقای عزیز گفته است که افغانستان اما، باید موقعیتش را در میدان نبرد مستحکم کند و طالبان را وادار به حضور در میز مذاکره کنند.

او به طور تلویحی اشاره کرده است که پاکستان مکلف به آوردن طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان نیست.

سرتاج عزیز گفته‌است؛ باور پاکستان این است که نیروهای خارجی ۱۵ سال در افغانستان جنگیدند اما نتوانستند صلح را تامین کنند و اکنون نیز، گفت‌و‌گو تنها گزینه نیست و اگر طالبان نتوانند افغانستان را اشغال کنند سال‌ها به نبرد در افغانستان ادامه می‌دهند.

سرتاج عزیز درحالی برطبل جنگ با طالبان از آدرس افغانستان، می‌کوبد که این کشور متهم ردیف اول حمایت از گروه‌های ترویستی طالبان و شبکه‌ی حقانی است.

این کشور یکی از پناهگاه‌های مهم گروه‌های تروریستی به شمار می رود که در بخش‌هایی از خاک آن، این گروه ها پایگاه دارند.

اخیرا گزارشی از سوی برخی رسانه ها به نشر رسیده که حکومت پاکستان ۳۰۰ میلیون روپیه را به‌خاطر حمایت و گسترش هراس‌افکنی به مدرسۀ حقانیه اختصاص داده‌است.

گفته می‌شود که جلال‌الدین حقانی رهبر شبکۀ تروریستی حقانی، ملا محمد عمر و ملا اختر محمد منصور رهبران پیشین طالبان و شمار زیادی دیگر از سران گروه‌های شورشی که در افغانستان فعالیت دارند از همین مدرسه فارغ شده‌اند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. پاکستان دروغ میگوید یک روز میگوید باطالب نمسشه جنگیدروز دیگر میگوید باید برطبل جنگ نواخت همه دسیسه های خود پاکستان است