جنرال دوستم: پاکستان مانند فابریکه تروریست تولید می‌کند

جنرال دوستم معاون اول رییس جمهور گفته است پاکستان مانند فابریکه تروریست تولید می‌کند و این کشور با فرستادن تروریست‌ها به افغانستان در پی‌عملی کردن اهداف خود می‌باشند.

gen-dostum-20-oct-15

جنرال دوستم  در جریان عملیات‌ پاکسازی طالبان در مناطق شمالی کشور گفته است در دو روز گذشته به تعداد 17 طالب  به شمول یک فرمانده آنها بنام  ملا جندالله توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.

وی افزوده در نتیجه حمله‌های هوایی روز گذشته در مربوطات ولسوالی‌های  دولت آباد و گرزیوان، ولایت فاریاب و همچنان ساحات دشت لیلی ولایت جوزجان مخفی‌گاه‌های دشمن مورد هدف قرار گرفته که نتایج ثمر بخشی در پی‌داشته است.

 جنرال که رهبری  نیرهای امنیتی در ولایات جوزجان و فاریاب را به عهده دارد می‌گوید بسیاری از مناطق در این ولایت در تصرف دولت در آمده است.

جنرال دوستم گفته است شورشیان در هر جایی که مخفیگاه داشته باشند توسط او نابود خواهد شد.

او همچنان اظهار داشته طالبان قصد نفوذ در مناطق شمال کشور را دارند اما او این اجازه را به آنها نخواهد داد.

در همین حال معاون اول رییس جمهور گفته است هزاران تن از طالبان، از کارکردهای پاکستان ناراض‌اند و نمی‌خواهند در کشورشان مصروف جنگ باشند و حاضرند که به پروسه صلح بپیوندند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. در این مورد نظر من چنین است :
    تنها پاکستان نه بلکه چند کشورهای دیگر هم هستند که واقعاً با افغانستان مشکل دیرینه دارند…ما همه میدانیم کی ها دشمن ما هستند کی ها دوست ما پس مردم ما در بدر اند برای خوردن نان ندارند برای پوشیدن لباس ندارند برای زنده گی سرپناه ندارند متأسفانه بعضی از بزرگان ارگ نشین و کرسی نشین به فکر داشتن املاک کفشن در دبی هستند…سرحد های افغانستان اشخاص ممنوع الخروج را با گرفتن رشوه ناچیز رها می کنند چه رسد به دیگران.