رییس جمهور قید زنان زندانی را دو برابر از مردان کاهش داد

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری کشوری اعلام کرده است که برای زنان زندانی نسبت به مردان دو برابر در حکم قید شان تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

زنان زندانی

در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست جمهوری منتشر شده گفته شده که گزارش وضعیت زنان در زندان به رئیس جمهور غنی داده شده و او بعد از بررسی دستور داده است که برای زندانیان زن دو برابر در حکم قیدشان تخفیف در نظر گرفته شود و شماری هم  از زندان آزاد شوند.

کمیسیونی که موظف به بررسی پرونده‌های زنان زندانی بوده گزار ش داده که تعدادی زنان مستحق آزادی هستند.

این کمیسیون در گزارشی که از زندان زنان تهیه کرده گفته است باید برای فراهم آوری امکانات مناسب به زنان زندانی بودجه خاص تخصیص داده  شود و زمینه‌های آموزش برای آنها فراهم شود.

اعضای این کمسیون با ارایه گزارشی از زندان‌های زنان در دیدار با رئیس جمهوری در مورد مشکلات زنان زندانی بخصوص زندان بادام باغ کابل گفتگو کرده اند.

این کمسیون خواسته‌های  زنان زندانی را ایجاد مکان مناسب برای بود و باش، ایجاد مرکز صحی، ایجاد بخش آموزشی و ایجاد مرکز تعلیمی برای کودکانشان مطرح کرده اند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور بعد از بررسی پرونده‌ی تعدادی از زندانیان زن  وعده داده است که به این خواست های زنان زندانی رسیدگی خواهد شد.

در خبرنامه آمده است که آقای غنی گفته است که در هماهنگی با نهادهای عدلی و قضایی، زندانیان زن که جرم‌ شان کوچک و یا حمل داشته باشند مورد عفو قرار بگیرند

مطالب مرتبط