ریاست جمهوری: دوسیه فساد مقام‌های دولتی از سوی یک مرکز ویژه بررسی می‌شود

مقام‌ها در ارگ ریاست جمهوری می‌گویند که دوسیه فساد مقامات حکومتی از سوی یک مرکز ویژه زیر نام مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد بررسی خواهد شد.

مقام ها در ارگ ریاست جمهوری می گویند که دوسیه فساد مقامات حکومتی از سوی یک مرکز ویژه زیر نام مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد بررسی خواهد شد.
مقام ها در ارگ ریاست جمهوری می گویند که دوسیه فساد مقامات حکومتی از سوی یک مرکز ویژه زیر نام مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد بررسی خواهد شد.

در خبرنامه ای که ارگ ریاست به نشر رسانده آمده است که ایجاد این مرکز به دستور رییس جمهوری افغانستان صورت می گیرد و کار آن به زودی آغاز خواهد شد.
روز گذشته نشستی برای جستجوی راه حل های فساد مقامات حکومتی برگزار شده که عبدالله عبدالله، فرید حمیدی دادستان کشور و نیز رییس جمهوری در آن حضور داشته اند.
ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد از طرح های فرید حمیدی است که چندی پیش در کنفرانسی مطرح کرده بود
براساس گزارش ها، فساد و رشوه خواری در میان مقامات حکومتی به یک اصل مبدل شده و بسیاری از شهروندان کشور می گویند که تا رشوت ندهند مشکلات شان حل نمی شود.
بخش زیادی از این فساد در اداراتی مانند شهرداری ها، سارنوالی و محاکم و نیز نهادهای اقتصادی صورت می گیرد.
بسیاری از مقام های حکومتی با وجود آنکه پیش از اشغال وظیفه زندگی مناسبی نداشته اند در طول وظیفه دولتی صاحب قصرهای تجملاتی و نیز سرمایه های زیادی شده اند و برخی های شان حتی در کشورهای خارجی توانسته اند املاک و خانه های گران قیمتی خریداری کنند.
براساس گزارش ها، افغانستان در صد کشورهای فاسد دنیا قرار دارد.

مطالب مرتبط