دبیرکل سازمان ملل به فرانسه و کشورهای خاورمیانه سفر خواهد کرد

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه سفر خود را به فرانسه سپس به برخی کشورهای خاورمیانه آغاز خواهد کرد.

32806

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل قصد دارد روز جمعه سفر دوره‎‌ای خود را به فرانسه و از آنجا به کشورهای خاورمیانه آغاز نماید.

گفته شده است بان کی‌مون پس از فرانسه به کویت، فلسطین، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد.

قرار است دبیرکل سازمان ملل در فرانسه در جشنواره خلاقیت شیرهای کن که هر ساله در حوزه ارتباطات، تبلیغات و موضوعات مرتبط آن در این کشور برگزار می‌شود شرکت کند.

در همین حال استفان دوگاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفته است، در این سفر بان کی مون به روز یک شنبه هفته آینده به کویت خواهد رفت و با شیخ صباح الاحمد الجابر الاصباح، امیر کویت و همچنان  با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در مناقشه یمن و احزاب یمنی که در مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد شرکت می‌کنند دیدار و گفتگو کند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفته است در ادامه سفر،  بان کی مون به روز دوشنبه هفته آینده به اسراییل خواهد رفت و با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر و روون ریولین رییس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس ملاقات و گفتگو داشته باشد.

دوگاریک گفته است به روز سه شنبه آینده دبیرکل سازمان ملل به فلسطین خواهد رفت و ضمن بازید از یک مدرسه دخترانه در نوار غزه تحت اداره سازمان ملل با  محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و رامی حمدالله نخست وزیر این تشکیلات  در رام‌الله دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

مطالب مرتبط