یونیسف از برخورد نابرابر آلمان با کودکان پناهنده انتقاد کرد

یونیسف سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل  با از آلمان گفته وضعیت کودکان پناهجو در این کشور خوب نیست و آنها در وضعیت خوب به سر نمی‌برند.

با-این-تبلیغ-یونیسف-غذاخوردن-را-از-یاد-می-برید-عکس-1

بر اساس گزارش خبرگزرای «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» سازمان بین المللی حمایت از کودکان یونیسف، از آلمان بخاطر رفتار نابرابرانه با کودکان پناه‌جو و قرار داشتن در شرایط بد زندگی انتقاد کرده است.

در این گزارش آمده است که آلمان با کودکان پناهنده نظر به این‌که متعلق به کدام کشور هستند رفتار متفاوت و تبعیض قایل می‌شود.

یونیسف در گزارشی که به روز سه شنبه منتشر کرده است در آن آمده است که کودکان پناهنده از نظر مراقبت‌های پزشکی و  آموزشی در سطح پایین‌تر از هم سن و سال‌های آلمانی خود قرار دارند.

سازمان حمایت از کودکان  در این گزارش خواستار حقوق برابر میان کودکان پناهنده در آلمان شده است و گفته فرقی نمی‌کند که آنها تابعیت کدام کشور را دارند باید با آنها به صورت مساوی برخورد شود.

یونیسف گفته است مکان‌هایی که برای نگهداری این کودکان استفاده می‌شود جاهای متروکی می‌باشد که برای نگهداری کودکان مناسب نیست و آنها در آنجا نمی‌توانند به راحتی درس بخوانند یا استراحت نمایند.

همچنان گفته می‌شود مدت زمانی که کودکان و نوجوانان باید در این مکان‌های اضطراری بگذرانند طولانی شده در صورتی که حداقل مدت آن سه یا شش ماه می‌باشد.

یونیسف خواستار قوانینی در سطح فدرال آلمان به منظور حمایت از کودکان و کمک به آن‌ها در سراسر این کشور شده است.

مطالب مرتبط