نیروهای طالبان، دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات در کابل حمله وبا راکت هدف قرار داد.

ˈنور محمد نورˈ سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار افق در کابل تایید کرد نیروهای طالبان با راکت به کمیسیون مستقل انتخابات حمله کردند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان ادامه دارد اما به کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات آسیبی نرسیده است.

برخی گزارشهای دیگر حاکیست یک مهاجم در نزدیکی کمیسیون مستقل انتحابات بمب همراه خود را منفجر کرد و دیگر همدستان وی با ورود به ساختمانی در این منطقه با نیروهای امنیتی درگیر شدند و اکنون در حال درگیری هستند.

عصر روز گذشته نیز موسسه ˈبنیاد صلحˈ در منطقه کارته 3 کابل هدف حمله 5 مهاجم مسلح قرار گرفت.

در این حمله یک عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را مقابل محل استقرار کارکنان خارجی موسسه بنیاد صلح منفجر کرد و دیگر همدستانش با ورود به این مرکز به مدت 4 ساعت به مقابله با نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان پرداختند و در نهایت کشته شدند.

ˈحشمت استانکزیˈ، سخنگوی فرماندهی امنیتی کابل گفت در این حمله دو غیر نظامی از جمله یک دختر شانزده ساله و یک مرد نیز کشته شدند.

بر اساس گزارش ها در این حمله یک پلیس و چند غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند.

چند روز پیش نیز چند مهاجم انتحاری به یکی از دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در غرب کابل حمله کردند و پس از درگیری چند ساعته با نیروهای امنیتی کشته شدند.

هفتاد تن از کارکنان این مرکز کمیسیون مستقل انتخابات که پس از آغاز حمله انتحاری مهاجمان در زیر زمین این ساختمان پناه گرفته بودند و پس از کشته شدن مهاجمان نجات یافتند.

نیروهای طالبان که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی  را  تحریم کرده اند، تحرکات خود را در چند روز اخیر افزایش داده اند.

وزارت امور داخله  و دفاع کشور نیز اخیرا عملیات های گسترده ای را برای پاکسازی مناطق ناامن افغانستان راه اندازی کرده اند تاکید می کنند هر گونه تحرک نیروهای طالبان را سرکوب خواهند کرد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان روز شنبه هفته اینده در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط