برای نخستین بار یک زن جوان شهردار رم در ایتالیا شد

براساس نتایج اولیه انتخابات شهرداری های ایتالیا، ویرجینیا راجی زن جوان عضو جنبش موسوم به پنچ ستاره، به عنوان شهردار رم پایتخت ایتالیا انتخاب شده است.
جنبش پنج ستاره تشکل جدیدی است که با شعارهای ضد تشکیلاتی در ایتالیا مبارزه می کندو گفته می شود که در تورین نیز نماینده این جنبش پیروز شده است.
خانم راجی اولین شهردار زن در رم خواهد بود و گفته می شود که پیروزی اش، ضربه ای به ماتئو رنزی نخست وزیر این کشور خواهد بود که مربوط به حزب چپ میاه دموکراتیک است.

ویرجینیا راجی یک وکیل ۳۷ ساله است که تا چند ماه پیش چهره ای ناشناخته بود و با کسب دو سوم آرا، روبرتو جیاکتی نامزد حزب دموکراتیک در رقابت برای شهرداری رم، شکست داد.
ویرجینیا راجی یک وکیل ۳۷ ساله است که تا چند ماه پیش چهره ای ناشناخته بود اما با کسب دو سوم آرا، روبرتو جیاکتی نامزد حزب دموکراتیک در رقابت برای شهرداری رم را شکست داد.

در برابر جنبش پنج ستاره، حزب حاکم در شهرهای بولونیا و میلان پیروز شده است.
جنبش پنج ستاره یک جنبش ضد جهانی سازی است که پیروزی اش در انتخابات شهرداری های ایتالیا می تواند زمینه ای برای انتخابات پارلمانی این کشور در سال 2018 باشد.

خانم ویرجینیا راجی یک وکیل ۳۷ ساله است که تا چند ماه پیش چهره ای ناشناخته بود و با کسب دو سوم آرا، روبرتو جیاکتی نامزد حزب دموکراتیک، در رقابت برای شهرداری رم، را شکست داد.
او گفت:‌ “من شهردار همه رمی ها خواهم بود. من بعد از ۲۰ سال حاکمیت ضعیف، قانون‌مداری و شفافیت را برمی گردانم. با ورود ما یک عصر تازه شروع می شود.”

مطالب مرتبط