مجلس سنا: حکومت نسبت به گسترش ناامنی در شمال کشور بی‌توجه است

مجلس سنا از گسترش ناامنی و تحرکات طالبان در ولایت‌های شمالی کشور ابراز نگرانی کرده و رییس این مجلس گفته است که حکومت نسبت به ناامنی در شمال و مناطق دیگر کشور بی‌اعتنایی می‌نماید.

download

فضل الهادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه امروز  یکشنبه در نشست عمومی مجلس گفته است :

«در ولایات شمال ناامنی‌ها گسترش یافته است و این از بهر بی‌تفاوتی حکومت است. هم اکنون در بادغیس افراد وابسته به ملا هبت الله و ملا رسول به گونه آزادانه فعالیت دارند و بی‌تفاوتی موجود است و باید در کنار اوضاع شمال این موضوع نیز از مسئولان امنیتی پرسیده شود».

همچنان اعضای مجلس سنا تاکید کردند که از یک ماه گذشته ناامنی در ولایت‌های بادغیس، فراه، بغلان، هلمند و ولایت‌های دیگر گسترش پیدا کرده است.

مجلس سنا امروز از  حکومت خواست که برای سرکوب طالبان در ولایت‌های ناامن نیروی تازه نفس بفرستد.

اما دولت وزیری سخنگوی  وزارت دفاع ملی می‌گوید ناامنی در اکثریت مناطق افغانستان وجود دارد و نیروهای امنیتی هر روز عملیات نظامی و هوایی را علیه شورشیان انجام می‌دهند و اما توجه بیشتر به ولایت‌های است که ناامنی در آن بیشتر باشد و هرجایی که امنیت ضعیف باشد در آن جا نیرو فرستاده می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است تنها در بیست و چهار ساعت گذشته هفده عملیات هوایی در ولایت‌های کنر، ننگرهار، هلمند، فراه، غور و فاریاب راه اندازی شده و تلفات سنگین به شورشیان وارد شده است.

مطالب مرتبط