امریکا و ناتو پانزده میلیارد دالر را به نیروهای امنیتی افغانستان کمک می‌کنند

امریکا و ناتو ۱۵ میلیارد دالر را به نیروهای نظامی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ کمک می‌نمایند.

امریکا وناتو پانزده میلیارد دالر به نیروهای امنیتی افغانستان کمک می کند
امریکا وناتو پانزده میلیارد دالر به نیروهای امنیتی افغانستان کمک می کند

به گزارش افق و به نقل از خبرگزاری تاس، ایالات متحده امریکا و کشورهای عضو ناتو کمک ۱۵ میلیارد دالری را برای مدت چهار سال آینده، برای تقویت ارتش و پولیس افغانستان در نظر گرفته است.

این خبر را روز شنبه روزنامه واشنگتون پوست منتشر کرده و می‌نویسید که امریکا و ناتو این تصیمم خود را در ماه ژوئیه امسال در نشست ورشو اعلام خواهد کرد.

یک مقام ارشد امریکایی گفته است: ایالات متحده و متحدان آن برای جمع آوری کمک مالی برای تامین مالی از نیروهای امنیتی افغانستان در این دوره تا پایان ۲۰۲۰ به 15 میلیارد  توافق کرده اند  که 10.5 میلیارد دالر  آن را دولت امریکا می پردازد .

این خبر می‌افزاید: در این هفته در نشست وزیران دفاع کشورهای ناتو در بروکسل توافق صورت گرفته است که ادامه کمک به نیروهای مسلح در افغانستان تا پایان این دهه ادامه خواهد داشت.

کشورهای عضو ناتو تاکید کرده اند کمک‌ها به نیروهای افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. این خبر را رئیس پنتاگون اشتون کارتر، بدون تعیین چه نوع از مقدار پول خبر داده است.

در حال حاضر ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان را بیش از ۳۰۰ هزار نفر تشکیل می‌دهد و علاوه بر این،۱۲ هزار سرباز از کشورهای عضو ناتو، در حدود 10 هزار آمریکایی وجود دارد.

فرمانده نیروها بین المللی جنرال جان نیکلسون در حال حاضر برنامه نهایی سازی خود برای توصیه به وزیر دفاع و رئیس جمهور آمریکا در مورد مسئله چه تعداد از آنها در افغانستان بماند را روی کار دارد.

در اواخر سال ۲۰۱۴ ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو از اتمام یک “ماموریت مبارزه با” نیروهای خود در افغانستان اعلام کرده اند و تحویل کنترل اوضاع در این کشور را به ارتش ملی و نیروهای امنیتی افغانستان دادند.

مطالب مرتبط