سازمان ملل خواستار ادامه کمک به پناهندگان افغانستان در ایران شد

کمشنر جدید سازمان متحد ملل در امور پناهندگان در آستانه روز جهانی مهاجرت به ایران سفر کرده و خواستار تداوم کمک جامعه جهانی به مهاجران افغانستانی در ایران شده است.

image

خبرگزاری فرانس‌پرس گزارش داده که آقای فیلیپوگراندی کمشنر جدید سازمان ملل در امور پناهندگان دیروز وارد ایران شده و با حسین ذوالفقاری معاون وزارت خارجه ایران، کنفرانس خبری مشترک دایر کرده است.

آقای گراندی در این کنفرانس خبری از جامعه جهانی خواسته است که کمک‌های شان را به مهاجران افغانستانی در ایران ادامه دهند و اگر این همکاری ادامه نیابد آنها مجبور می‌شوند که در جاهای دیگری مهاجرت نمایند.

گفته می‌شود هم اکنون سه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌نمایند و از این تعداد یک میلیون شان آقامت قانونی  دارند.

در جریان سال گذشته هزاران تن از مهاجران افغانستان در ایران از طریق ترکیه به اروپا مهاجر شدند.

در کنفرانس مشترک کمشنر سازمان ملل و حسین ذوالفقاری معاون وزارت خارجه ایران این مقام ایرانی گفته است که ایران برای جلوگیری از مهاجرات‌های غیرقانونی بیشترین قربانی را داده است.

به گفته او در جریان یک سال گذشته 750 تن که به طور غیر قانونی وارد این کشور شده بودند از ایران برگردانده شده اند.

بیشترین این افراد شهروندان افغانستان می‌باشند که به علت افزایش ناامنی و بیکاری مجبور شده اند که وارد ایران شوند.

کمیشنر جدید سازمان ملل در امور پناهندگان همچنان از جامعه جهانی خواسته است که برای کاهش مهاجرت شهروندان افغانستان در زمینه‌ای تامین ثبات و اشتغال زایی افغانستان را کمک نمایند.

مطالب مرتبط