مقام های امنیتی: شهروندان خارجی نباید بدون محافظ از دفاتر شان در افغانستان خارج شوند

مقام های امنیتی افغانستان گفته اند که شهروندان خارجی که در کابل سکونت دارند نباید بدون محافظ از خانه های شان خارج شوند.
خبرگزاری رویترز به نقل از فریدون عابدی رییس بخش تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل گفته است که پولیس کابل تلاش دارد تا برای حفظ مصوونیت شهروندان خارجی اقداماتی را روی دست بگیرند.

موسسات دیگر نیز رفت و آمد های شان رادر شهر کابل محدودیت ساخته و حال بیشتر از موتر های ضد گلوله استفاده می کنند.
موسسات دیگر نیز رفت و آمد های شان رادر شهر کابل محدودیت ساخته و حال بیشتر از موتر های ضد گلوله استفاده می کنند.

این واکنش زمانی صورت می گیرد در تازه ترین مورد یک زن هندی در کابل از سوی شماری از افراد مسلح ربوده شد.
رییس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل گفته است که تمام شهروندان خارجی که در افغانستان فعالیت دارند با تهدید روبر هستند و مواردی چون ترور و اختطاف در مورد شان کاملا جدی است.
او گفته است که یگانه راه جلوگیری از از این گونه موارد استفاده از محافظین است.
در یکی از اسنادی که توسط کارمندان بخش تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل به منازل و موسسات خارجی ها ارسال شده، به آنان توصیه گردیده که از تدابیر ویژه امنیتی به شمول استفاده از منسوبین مسلح پولیس در صورت نیاز، استفاده کنند.
براساس ادعای رویترز، در هفته گذشته پولیس کابل و ماموران استخباراتی موترهای شماری از شهروندان خارجی را در کابل متوقف و آنان را به ارگان های امنیتی برده اند.
فریدون عابدی اما گفته است که پولیس تنها یک کارمند موسسه اکبر را به دلیل خوردن مشروبات الکلی بازداشت کرده است.
به گفته او، پولیس بخاطر شناسایی، او را مورد باز پرسی قرار داد و بعد از تماس با موسسه اکبر او را به محل اقامت اش برده است.
آقای عابدی می گوید این شخص به ماموریت پولیس برده نشده و شاید به خاطر اینکه بعداً علیه پولیس اقامه دعوا نشود عکس و فلم وی گرفته شده باشد.
این در حالیست که نایله ویکرم اسوریا، که تبعه سریلانکا می باشد به رویترز گفته است که در این اواخر زمانیکه از خانۀ یک دوستش خارج می شد تا به منزل خود برود، در طول روز پولیس او را متوقف کرد و اجازه نداد خانه برود.
کورتنی بودی، ژورنالیست آزاد می گوید هفته قبل به یک ماموریت پولیس برده شده و ۹ منسوب پولیس که او و یک دوستش را توقیف کرده بودند برای دو ساعت از آنان تحقیق کردند.
آقای عابدی گفت که هدف آنها فقط و فقط محافظت از شهروندان داخلی و خارجی در افغانستان است.
جودیت دسوزا، کارمند ۴۹ ساله هندی که به تاریخ نهم جون در شهر کابل اختطاف شد یگانه خارجی نیست که طی یک سال اخیر اختطاف شده است.
حداقل دو زن دیگر که یکی تبعه آلمان و دیگری تبعه هالند بود، از یک ساحه در دو رویداد جداگانه ربوده شده بودند.
این دو زن در نهایت بدون آنکه صدمه ای دیده باشند رها شدند و پولیس می گوید احتمالاً اختطاف آنها به خاطر بدست آوردن پول بوده است.
اما دسوزا هنوز هم در بند قرار دارد. آقای عابدی در مورد گفت که تحقیقات مشترک پولیس و امنیت ملی جریان دارد ولی بخاطر ملحوظات امنیتی جزییات بیشتر در این مورد ارایه نکرد.

سازمان جی آی زید آلمان سال قبل بعد از اختتاف جداگانه دو کارمندش، تمام کارمندانش را از خانه های شان خارج ساخت.
موسسات دیگر نیز رفت و آمد های شان رادر شهر کابل محدودیت ساخته و حال بیشتر از موتر های ضد گلوله استفاده می کنند.

مطالب مرتبط