پوتین: هیچ رویکردی دمکراتیک تر از انتخابات نیست

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نشست اقتصادی روسیه گفته است ٬گروه‌های مخالف حکومت سوریه می توانند وارد کابینه کنونی شده تا زمینه برای گفت وگو بین گروه‌های مختلف فراهم و انتخابات تازه برگزار شود.

پوتین: هیچ رویکردی دمکراتیک تر از انتخابات نیست
پوتین: هیچ رویکردی دمکراتیک تر از انتخابات نیست

به گزارش افق به نقل از آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست بزرگ اقتصادی روسیه گفت: پوتین: هیچ رویکردی دمکراتیک تر از انتخابات نیست و تشکیل کابینه‌ای تازه که مورد اعتماد اکثریت مردم سوریه باشد کلید پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور است.

ولادیمیر پوتین می افزایدکه رسیدن به چنین هدفی تنها با تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات تازه میسر است.

اقای پوتین تا تاکید می کند که بشار اسد، رییس جمهوری سوریه گفته که به دستیابی به این هدف کمک می کند.

رییس جمهوری روسیه همچنین اضافه کرده است که انتظارمی رود آمریکا با همکاری با کشورهای متحد واشینگتن مخالفان حکومت سوریه را به ورود به گفت وگوهای سازنده با حکومت بشار اسد ترغیب کند.

ولادیمیر پوتین گفته است که از پیشنهاد آمریکا برای مشارکت دادن مخالفان درکابینه فعلی سوریه استقبال می کند.

وی با این حال تاکید کرده است:این تصور غیر واقع بینانه است که فکر کنیم این کابینه قدرت را از بشار اسد بگیرد.

روسیه از زمان آغاز اعتراضات سوری‌ها ازپنج سال پیش و سپس در جنگ داخلی در سوریه حامی اصلی حکومت بشار اسد بوده است.

آمریکا می گوید، بشار اسد به دلیل کشتار شهروندان سوری مشروعیت خود را از دست داده است و باید کنار برود و تا زمانی که او در قدرت است جنگ در سوریه پایان نخواهد یافت.

این در حالی است که پیشتر در روز جمعه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین،در واکنش به یاد داشت دیپلومات های امریکایی در خصوص حمله به نیروهای بشار اسد، هشدار داد هرگونه حمله آمریکا به نیروهای دولتی سوریه کل منطقه رابه آشوب و هرج و مرج خواهد کشید.

سخنگوی کاخ کرملین اضافه کرده است: سرنگونی حکومت بشار اسد کمکی به جنگ علیه تروریسم نخواهد کرد و می تواند کل منطقه را به هرج و مرج بکشاند.

 

مطالب مرتبط