آمریکا حضور نظامیان خود را در افغانستان بازنگری خواهد کرد

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که با بررسی دوباره روی خروج سربازانش از افغانستان فیصله شده که تا پایان سال 2016 تعداد سربازان خود را در کشور کاهش دهد.

635342370270118264

گفته شده است که واشنگتن تا پایان سال 2016 تعداد نیروهای نظامی خود را از 9800 به 5500 تن کاهش خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا  و بارک اوباما به نیروهای نظامی این کشور درافغانستان گفته است تا پایان سال 2016 با ستراتیژی فعلی پیش بروند.

اشتون‌کارتر وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته است نظر به وضعیت امنیتی در افغانستان و جنگ با طالبان رییس جمهور امریکا توافق کرده است که در مورد شمار نیروهای موجود درافغانستان بازنگری خواهد کرد.

به گفته وی بارک اوباما این موضوع را دنبال خواهد نمود.

در همین حال وزیر دفاع بریتانیا در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است، فعلا زمان مناسب برای خروج نیروهای بین المللی از افغانستان نیست.

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا گفته است تلاش نیروهای امنیتی افغانستان در صحنه‌های جنگ بسیار زیاد است اما همواره تلافات سنگینی را نیز متحمل می‌شوند.

وی گفته است حمایت بریتانیا تا سال 2020 از نیروهای افغانستان ادامه خواهد داشت و سالانه صد میلیون دالر به نیروهای نظامی این کشور کمک خواهد شد.

این درحالی است که گفته می‌شود آمریکا احتمالا نظامیان خود در افغانستان را کاهش می‌دهد اما بارک اوبا با دادن صلاحیت‌های بیشتر نظامی به نیروهای خود و همچنان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین قصد دارد این کمبود را جبران کند.

مطالب مرتبط