رهبران سیاسی از موضع حکومت مبنی بر حل مساله تورخم از راه گفتگو حمایت نمودند

ریاست جمهوری افغانستان امروز جلسه مشورتی را با رهبران سیاسی و بزرگان کشور در پیوند به مساله تورخم برگزار کرد و در این جلسه بزرگان و رهبران سیاسی از موضع حکومت مبنی بر حل این مساله را راه گفتگو استقبال و اعلام حمایت نمودند.

13413151_1148399865223061_4950806292412965846_n

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری منتشر شده  در آن گفته شده، این جلسه پس از چاشت امروز با ریاست اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده است.

در این جلسه مسوولان نهادهای امنیتی از آمادگی‌ها برای دفاع از کشور گزارش داده اند.

در خبرنامه گفته شده در این نشست مشورتی محمد یونس قانونی، فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، قاضی امین وقاد، محمدمحقق معاون ریاست اجرایی، سید احمد گیلانی رییس شورای عالی صلح، سید حسین انوری، حاجی دین محمد، مولوی محی الدین بلوچ و مولوی قیام الدین کشاف شرکت کرده‌اند.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت در این نشست موضوع حکومت را در مورد مساله تورخم بیان کرده و گفته است حکومت افغانستان می‌خواهد این مساله از راه گفتگو با پاکستان حل شود.

پیش از این نیز وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده بود که افغانستان در پیوند به درگیری در مرز تورخم می‌خواهد این مساله از راه گفتگو و سیاسی حل شود.

همچنان امروز عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان نیز اعلام کرده بود که برای این مساله با مقام‌های پاکستانی گفتگو خواهد داشت.

برزگان و رهبران سیاسی که در این جلسه مشورتی شرکت کرده بودند نیز تاکید نموده‌اند که مساله تورخم از راه سیاسی و گفتگو حل شود و از موضع حکومت حمایت کرده اند.

درگیری میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان به روز یکشنبه هفته جاری پس از آن پیش آمد که نظامیان پاکستان اقدام به ساخت یک تاسیس نظامی در مرز تورخم نمودند.

تاکنون سه بار میان نیروهای امنیتی دو کشور در تورخم درگیری به وقوع پیوسته و تاکنون  چند نظامی پاکستان به شمول یک افسر اردوی این کشور  و دوسرباز افغانستان کشته شده اند و نیز چندین سرباز هر دو کشور زخمی گردیده اند.

مطالب مرتبط