وزارت خارجه سفیر پاکستان را در پیوند به حمله نظامیان پاکستانی احضار نمود

وزارت امور خارجه افغانستان روز گذشته به دلیل اقدام نیروهای نظامی پاکستانی برای ایجاد تاسیسات نظامی در مرز تورخم که به درگیری میان دو طرف انجامید و باعث کشته و زخمی شان نیروهای نظامی دو طرف شد سفیر آن کشور را احضار نمود.

13435812_248015072242934_2083942614_n

در خبر نامه‌ی که از سوی وزارت خارجه افغانستان منتشر شده در آن گفته شده که سید ابرار حسین، سفیر پاکستان پس از چاشت روز گذشته از سوی این وزارت در پیوند به زد وخورد روز یکشنبه شب گذشته میان نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان احضار شده است.

در خبر نامه گفته شده که دوکتور نصیر احمد اندیشه معیین مالی و اداری این وزارت با سفیر پاکستان گفتگو نموده و با انتقاد از نیروهای مرزی پاکستان گفته است که ساختن تاسیسات نظامی در خط مرزی خلاف موازین بین المللی بوده و با توافقات میان دو کشور مطابقت ندارد.

او اظهار داشته است که نیروهای مرزی افغانستان خواستار جنگ و تنش در مرز دو کشور نیست و نیروهای پاکستانی نیز از چنین اقداماتی باید جلوگیری نمایند.

یکشنبه شب نظامیان مرزی پاکستان و افغانستان زمانی با هم درگیر شدند که نیروهای پاکستانی قصد ساخت تاسیسات نظامی را داشتند.

به گفته مقام‌های نظامی کشور این درگیری پس از حمله مسلحانه نیروهای پاکستانی آغاز  شده که در جریان درگیری یک سرباز پولیس سرحدی کشور کشته و شش تن دیگر زخمی شدند و از پولیس سرحدی پاکستان شش تن کشته و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند.

شام روز گذشته نیز نیروهای پاکستان با شلیک راکت به طرف افغانستان باعث زخمی شدن چهار غیرنظامی شدند و پس از آن درگیری میان دوطرف به جود آمد که گفته می‌شود اکنون خاتمه یافته است.

مطالب مرتبط