طرح ممنوعیت ورود مسلمانان پس از حمله مرگبار عمر متین در اورلاندو

پس حمله مسلحانه عمر متین بالای کلوپ هم جنس‌گرایان در شهر اورلاندو آمریکا، دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در صفحه تویتر خود پیشنهاد نموده تا از این پس جلو ورود مسلمانان به امریکا گرفته شود.

طرح ممنوعیت ورود مسلمانان پس از حمله مرگبار عمر متین در اورلاندو
طرح ممنوعیت ورود مسلمانان پس از حمله مرگبار عمر متین در اورلاندو

وی با انتقاد مسلمانان امریکا گفته است که چرا این گونه افراد را به دستگاهای امنیتی معرفی نمی‌کنند.

دونالد ترامپ گفته است عمر متین میان مسلمانان یک فرد شناخته شده بود و احتمال اینکه وی دست به چنین خشونتی بزند می‌رفت.

وی در صفحه رسمی تویتر خود پیشنهاد کرده که جلوگیری ورود مسلمانان به امریکا گرفته شود.

دونالد ترامپ گفته تا زمانی‌که معلوم نشود مسلمان‌ها با آمریکا چه مشکلی دارند باید مرز کشور بر روی آنها بسته بماند.

این طرح پیشنهادی دونالد ترامپ با انتقاد رقیب‌های انتخاباتی وی مواجه شده است .

هیلاری کیلینتون نامزد انتخاباتی از حزب دموکرات در این مورد گفته که دولت آمریکا باید در جستجوی راهی باشد تا آمریکا را بدون مسلمان هراسی امن نگهدارد.

در همین حال بعد از مطرح شدن این طرح جنجالی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، تعدادی فعالان معدنی و حامیان مسلمانان گفته اند که اگر این پیشنهاد عملی شود رابطه امریکا را با کشور های اسلامی آسیب می‌زند.

عمر متین در روز یک شنبه گذشته بالای یک کلوپ شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو در ایالات فلوریدای آمریکا حمله کرد که باعث کشته شدن 50 تن و زخمی شدن 53 نفر شد. این حادثه پس از حمله تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001  مرگبارترین حمله در آمریکا یاد شده است.

عمر متین در امریکا متولد شده و اما پدر و مادرش مسلمان بوده از افغانستان می‌باشند و در امریکا زندگی می‌نمایند. صدیق متین پدر او از عمل پسرش از مردم امریکا معذرت خواهی نموده  و گفته است نمی داند که چرا پسرش دست به این عمل زده است.

ستاره یوسفی همسر سابق عمر متین گفته است که عمر متین مشکلات روانی داشته و چندین بار او را کتک زده و بعد از این که فهمیده که این مشکل را دارد با وجود اصرار خانواده‌اش که باید به زندگی مشترک خود با عمر متین ادامه دهد اما از ترس آینده باعث شد که وی از وی جدا شود.

مطالب مرتبط