درگیری میان حزب اسلامی و طالبان در میدان‌ وردک هشت کشته و زخمی بر جا گذاشت

این درگیری میان افراد حزب اسلامی و طالبان در ولسوالی جلریز  میدان وردک پیش آمده که از اثر آن سه طالب کشته و 5 تن شامل دو طالب و سه عضو حزب اسلامی زخمی شده اند.

تنش میان حزب اسلامی و طالبان در میدان‌وردک ۳ کشته برجا گذاشت
تنش میان حزب اسلامی و طالبان در میدان‌وردک ۳ کشته برجا گذاشت

نقیب الله حیدری ولسوال جلریز گفته است: این در درگیری میان دو فرمانده طالبان و حزب اسلامی در این ولسوالی واقع شده و از اثر آن 3 تن کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته او  این درگیری میان فیض الله فرمانده حزب اسلامی و نعمت الله فرمانده طالبان روز یکشنبه زمانی پیش آمده که افراد حزب اسلامی قصد داشتند جلو فعالیت طالبان را در این ولسوالی بگیرند.

تنش میان افراد طالبان و حزب اسلامی در حالی در میدان وردک به وجود آمده که نمایندگان حزب اسلامی در حال مذاکره صلح حکومت هستند و تاکنون روی یک موافقتنامه میان این حزب و حکومت توافق شده است و اما در بعضی ماده‌های تاکنون اختلاف نظر حل نشده است.

پس حمله نیروی های امریکایی و ایتلاف مبارزه با تروزیزم در افغانستان که  منجر به سقوط حاکمیت طالبان شد. حزب اسلامی با گروه طالبان پیوست و این گروه هماهنگ با طالبان علیه دولت و نیروهای امریکایی در افغانستان جنگید اما پس از این که گفتگوی صلح را با حکومت آغاز نموده درگیری میان افراد طالبان و حزب اسلامی در میدان وردک  بروز اولین تنش و برخورد نظامی میان  افراد این حزب و طالبان می‌باشد.

مطالب مرتبط