حمله انتحاری در منطقه دارالامان کابل نزدیکی دفتر ولایت کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

دو حمله انتحاری در نزدیکی مرکز کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و مرکز جذب نیروهای ارتش ملی این کشور در منطقه دارالامان کابل به وقوع پیوست و بر اساس گزارشها درگیری بین مهاجمان و نیروهای امنیتی در این منطقه ادامه دارد.

به گزارش افق، شاهدان از دو حمله انتحاری در نزدیکی دفتر کمیسیون مستقل انتخابات  ولایت کابل  و مرکز جذب نیروهای اردوی ملی  خبر دادند.

گفته می شود منزل ˈاشرف غنی احمد زیˈ کاندید ریاست جمهوری افغانستان در نزدیکی محل این رویداد قرار دارد.

بر اساس گزارشها درگیری بین شش تن از مهاجمان که به مواد انفجاری و سلاح های نیمه سنگین مجهز هستند با نیروهای امنیتی و پلیس ادامه دارد.

این در حالی است که در ولایت کنر نیز چند مرد مسلح وارد شعبه کابل بانگ شده است و در گیری ادامه دارد.

تا کنون گزارشی از میزان تلفات احتمالی و خسارات وارده منتشر نشده است.
پنج شنبه شب نیز در ساعات اولیه تحویل سال جدید 4 مهاجمان انتحاری با عبور از بازرسی های نیروهای امنیتی خصوصی هتل کابل سرینا خود را به رستوران این هتل رساندند و با شلیک به سوی حاضرین 4 تبعه خارجی و 5 تن از اتباع افغانستان از جمله یک خبرنگار افغان را به اتقاق همسر و سه فرزندش خردسالش کشتند.

به گفته صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله  این چهار مهاجم که زیر 20 سال سن داشتند در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

شورای امنیت ملی افغانستان دستگاههای اطلاعاتی خارجی را در حمله به هتل کابل سرینا متهم کرد.

چندی پیش آن نیز نیز رستورانی در منطقه دیپلمات نشین وزیراکبر خان کابل هدف حمله 3 مهاجم انتحاری قرار گرفت که به کشته شدن 21 تن از جمله 13 نفر از اتباع خارجی انجامید.

مطالب مرتبط